Így válaszd ki a számodra legmegfelelőbb személyi edzőt

Írta: ,

Előző cikkemben arról próbáltalak meggyőzni, hogy keress egy jó trénert, aki segít az edzésben, életmódváltásban, alakformálásban. Most pedig abban igyekszem segítséget nyújtani, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venned a személyi edző kiválasztásánál!

Fontos szempontok

1/5 Fontos szempontok

A választásnál természetesen a legfontosabb szempont az, hogy a szakember rendelkezzen megfelelő végzettséggel.

Minél több diplomája, szakképesítése van valakinek, annál inkább bízhatsz a szakértelmében, és annál kevésbé valószínű, hogy szakszerűtlen vagy nem elég hatékony módszerekkel oktat.

Mindenképpen jó jel, ha a tréner aktívan, versenyszerűen sportol, rendelkezik némi szakmai múlttal, saját tapasztalattal.

A klubok többségében ezek az információk minden edzőről elérhetők. A választásnál vedd figyelembe azt is, hogy milyen időbeosztásban dolgozik az illető, és tudsz-e majd időpontot egyeztetni vele.

Előzetes „interjú”

2/5 Előzetes „interjú”

A kiszemelt személyi edzőket érdemes „meginterjúvolni”.

Telefonon vagy személyesen beszélgess el velük, kérdezd ki őket a szakképesítésükről, az eredményeikről, a vendégkörükről, az áraikról.

Ha módodban áll, próbáld is ki őket: menj el egy-két edzésre, és válaszd azt a trénert, akihez harmadszor is szívesen visszamennél.

Amennyiben van rá lehetőséged, nyugodtan kérd ki más vendégek véleményét.

Ne feledd: a személyi edző legfontosabb feladata, hogy tartsa benned a lelket, és ösztönözzön!

Fontos a szimpátia

3/5 Fontos a szimpátia

Rendkívül lényeges, hogy a személyi edző megfelelő gondolkodásmóddal, stabil értékrenddel bírjon, példát mutasson, és végül, de nem utolsósorban, hogy barátságos, szimpatikus legyen.

Mivel sok időt fogsz vele tölteni, nem elég az, hogy pozitív irányba befolyásol minket a sport terén, mert ha nem érezzük jól magunkat a társaságában, bizony nehezebben fogod elérni a céljaidat.

Hogyan zajlik a személyi edzés?

4/5 Hogyan zajlik a személyi edzés?

Ha rászántad magadat, hogy személyi edzővel dolgozz, először is egy beszélgetés során meg kell határoznod a céljaidat: mit szeretnél elérni az edzésprogrammal, a diétával.

Ezután a személyi edző felméri a kondíciódat.

Ez nem csak az edzésterv elkészítéséhez szükséges, de a későbbiekben összehasonlítási alapként is használhatod, azaz megnézheted, honnan hová jutottál el.

A megbeszélések után aztán kapsz egy adott időszakra szóló, személyre szabott edzéstervet és táplálkozási útmutatót.

Eldöntheted, hogy a személyi edző felügyeletével vagy esetleg egyedül (otthon, illetve az edzőteremben), de időnként a trénerrel konzultálva akarsz-e sportolni. A többi már csak rajtad és a kitartásodon múlik!

Egy kis segítség

5/5 Egy kis segítség

Ha még többet szeretnél olvasni a sportolásról, vagy megtalálni a neked megfelelő mozgásformát, Formáld magad! – Változtass! Segítek neked című könyvemben még több fontos infót és hasznos tanácsot olvashatsz!