Hogyan vedd rá magad az edzésre, ha depresszióval küszködsz?

Írta: ,

Rendszeresen edzeni még egészségesen sem egyszerű – akkor viszont főleg nem, ha az ember lánya még arra sem talál motivációt, hogy reggelente kikeljen az ágyból. Az azonban biztos, hogy ha elhagyod magad, sokkal rosszabbul fogod érezni magad a bőrödben – de hogyan találj motivációt ahhoz, hogy elkezdj valamit mozogni?

Kezdd kicsiben! Kép forrása: tumblr.com, robolikesifit

Tudom, ilyenkor felkelni is nehezedre esik, és az alapvető emberi tevékenységek (fürdés, fogmosás, evés) ugyanolyan fárasztónak tűnnek, mint egy kétórás edzés a teremben. Mindegy, milyen fokú depresszióval küzdesz, mindenképpen megnehezíti az életed legegyszerűbb területeit is.

Ezért ne is akarj rögtön nagyban kezdeni: elég az, ha nem autóval, hanem busszal mész dolgozni, a suliba menet a hosszabb utat választod, vagy korábban szállsz le a metróról, és beiktatsz egy kis mozgást. Segít, ha ügyesen belecsempészed a mindennapjaidba a sportot, és nem kell külön rávenned magad, hogy elindulj.

Figyelj arra, hogyan érzed magad! Kép forrása: shopstyle.com

Vedd rá magad arra, hogy végigcsinálj egy tízperces jógaórát, aztán figyeld meg, hogy érzed magad utána. Ugye, hogy az volt a legrosszabb rész, amikor győzködted magad, hogy nekivágj?

Amikor már megvagy, egy idő után azt kívánod majd, bárcsak tovább tartana – és így folyamatosan növelheted a mozgással töltött időt.

Lassan kezdj némi erőkifejtést igénylő sportba is – mondjuk fuss tíz percet. Ugye, milyen jó utána megállni, és belegondolni, hogy ma is tettél valamit az egészségedért? Jó érzés, hogy kifáradtál, használtad az izmaidat, megbecsülted a testedet? Ha arra figyelsz, hogyan érzed magad mozgás után, és nem arra, milyen kínokat élsz át előtte (vagy alatta), akkor hamarabb veszed majd rá magad a dologra.