Hogyan vedd rá magad az edzésre, ha depresszióval küszködsz?

Írta: ,

Rendszeresen edzeni még egészségesen sem egyszerű – akkor viszont főleg nem, ha az ember lánya még arra sem talál motivációt, hogy reggelente kikeljen az ágyból. Az azonban biztos, hogy ha elhagyod magad, sokkal rosszabbul fogod érezni magad a bőrödben – de hogyan találj motivációt ahhoz, hogy elkezdj valamit mozogni?

Kezdd kicsiben! Kép forrása: tumblr.com, robolikesifit

1/4 Kezdd kicsiben!

Tudom, ilyenkor felkelni is nehezedre esik, és az alapvető emberi tevékenységek (fürdés, fogmosás, evés) ugyanolyan fárasztónak tűnnek, mint egy kétórás edzés a teremben. Mindegy, milyen fokú depresszióval küzdesz, mindenképpen megnehezíti az életed legegyszerűbb területeit is.

Ezért ne is akarj rögtön nagyban kezdeni: elég az, ha nem autóval, hanem busszal mész dolgozni, a suliba menet a hosszabb utat választod, vagy korábban szállsz le a metróról, és beiktatsz egy kis mozgást. Segít, ha ügyesen belecsempészed a mindennapjaidba a sportot, és nem kell külön rávenned magad, hogy elindulj.

Figyelj arra, hogyan érzed magad! Kép forrása: shopstyle.com

2/4 Figyelj arra, hogyan érzed magad!

Vedd rá magad arra, hogy végigcsinálj egy tízperces jógaórát, aztán figyeld meg, hogy érzed magad utána. Ugye, hogy az volt a legrosszabb rész, amikor győzködted magad, hogy nekivágj?

Amikor már megvagy, egy idő után azt kívánod majd, bárcsak tovább tartana – és így folyamatosan növelheted a mozgással töltött időt.

Lassan kezdj némi erőkifejtést igénylő sportba is – mondjuk fuss tíz percet. Ugye, milyen jó utána megállni, és belegondolni, hogy ma is tettél valamit az egészségedért? Jó érzés, hogy kifáradtál, használtad az izmaidat, megbecsülted a testedet? Ha arra figyelsz, hogyan érzed magad mozgás után, és nem arra, milyen kínokat élsz át előtte (vagy alatta), akkor hamarabb veszed majd rá magad a dologra.

Jutalmazd meg magad a sikerért! Kép forrása: styledavenue.com

3/4 Jutalmazd meg magad a sikerért!

Mindegy, hogy végigcsináltál egy izzasztó spinning órát, vagy sétáltál tíz percet a ház körül – a mozgás jutalmat érdemel. Persze ne rontsd el azzal, hogy rögtön két tábla csokit falsz be együltő helyedben, hanem válassz olyan jutalmakat, amik a lelkedet is gazdagítják.

Találd ki mondjuk, hogy ha egy hétig minden nap fél órát mozogsz, megveszed magadnak azt a könyvet, amire régóta áhítozol, de eddig nem akartál rá pénzt kiadni. Vagy ha fáradtan hazaesel este, mégis beszorítod a mozgást a napodba, hétvégén tarts maratont a kedvenc sorozatodból mindenféle bűntudat nélkül. Így automatikusan összekötöd a sportot a boldogságérzettel, és könnyebben indulsz majd el otthonról.

Találj magadnak edzőtársat! Kép forrása: shopstyle.com

4/4 Találj magadnak edzőtársat!

Ha megoszthatod a nehéz és boldog pillanatokat is valaki mással, máris úgy érzed majd, hogy nem vagy egyedül a küzdelmeiddel. Ha találsz magadnak egy edzőtársat – még ha nem is fizikai valójában, csak az interneten beszélitek meg a dolgaitokat –, az még a depressziódon is segíthet.

Hiszen a depresszió egyik fő tünete az, hogy elszigeteltnek érzed magad, és úgy hiszed, teljesen egyedül vagy a világban. Ha segítő kezet keresel az edzésekkel kapcsolatban, hamar észreveheted, hogy ez a szörnyű érzés kezd eltűnni, és ha nem is válik teljesen kámforrá, sokkal elviselhetőbb lesz. Hiszen mindig van kihez szólnod, ráadásul olyan témában, ami nem hozza magával kényszerszerűen azt, hogy a betegségedről is beszélned kell. Ez pedig hatalmas felszabadulást jelenthet annak, aki ebben a valóságban él.