Hogyan lesz az úszógumiból kockahas - Katus Attila bevált tippjei

Katus Attila
Írta: ,
Hogyan lesz az úszógumiból kockahas - Katus Attila bevált tippjei

Előző cikkemben már említettem, hogy a hátfájást úgy tudod a legjobban megelőzni, ha a mély hátizmokat és a hasfaladat is erősíted. Ha pedig kockahasra vágysz, érdemes szem előtt tartanod néhány dolgot, hiszen számos tévhit kering a köztudatban ezzel kapcsolatban!

Hasizmaink

Az egyenes hasizom mellett található a külső és az alatta futó belső ferde hasizom.

Ezen izmok a törzs forgatásáért és oldalra hajlításáért felelősek elsősorban.

A legmélyebben található hasizom a haránt hasizom, amely mintegy övként veszi körbe a gerincünket. Ennek az izomnak van leginkább szerepe a test tartásában.

A köznyelvben létezik még az „alsóhas” kifejezés is, ez voltaképpen az egyenes hasizom köldökmagasság alatti részét jelenti.

Az egyenes hasizom alsó részének edzése nehezebb, mert a klasszikus lábemelésekkel végzett gyakorlatoknál az úgynevezett csípőhorpaszizom átveheti a szerepét.

Érdemes tehát külön figyelni arra a gyakorlat végrehajtása során, hogy a combjainkat ellazítsuk, és hogy a láblendítés helyett a csípő megbillentésével a szeméremcsont és a köldök közötti résznél futó izomzat összehúzódása következzen be.

Zsírból izom?

Ahogy azt már korábban is írtam, tulajdonképpen mindenkinek kockahasa van, csak zsírszövet helyezkedik el fölötte.

Sajnos sokan abban a tévhitben élnek, hogy pusztán hasizomgyakorlatokkal el tudják tüntetni ezt a bizonyos zsírmennyiséget.

Rossz hírem van: ez bizony tévedés! A hasi zsírmennyiség nem fog izommá alakulni.

Ez sem valósulhat meg ilyen módon, mint ahogy – nem túl jó, de szemléletes példa – a hajadból sem lesz soha köröm.

Az izom és a zsír teljesen más testszövet!