Hidd el, hogy a súlyzós edzés egészséges! Ezek a pozitív következményei

Nagy Niki
Írta: ,

Nagyon sok nő még most sem szeretne súlyokkal edzeni, pontosan azért, mert fél attól, hogy túl nagy, túl izmos, férfias lesz a végén. Pedig a súlyzós edzések nagyon fontosak lehetnek a szervezet számára, és rengeteg olyan plusz jótékony hatással bírnak, amit a kardióval soha nem fogsz elérni. Ha még mindig vacillálsz, hogy nekikezdj-e a súlyokkal történő edzésnek, olvasd el az alábbi előnyeit az edzésfajtának – biztosan megjön hozzá a kedved!

Több testzsírtól fogsz megszabadulni Kép forrása: jashik/depositphotos.com

Az egész mögött egyszerű matek áll: a súlyzós edzések növelik az izomtömegedet (ne aggódj, nem annyira, hogy óriási legyél tőlük), így pedig több kalóriára is lesz szüksége az izmaidnak ahhoz, hogy fenn tudják tartani magukat – ergó már alaphelyzetben magasabb lesz a mozgás nélkül elégetett kalóriáid száma.

Ráadásul a súlyzós edzések után a szervezeted hosszabb ideig zsírégető üzemmódban tartja magát, mint a kardiónál tenné, így akkor is több kalóriát égetsz, amikor már nem is mozogsz.

A fogyás matekja pedig pofonegyszerű: alapvetően akkor fogod magadról leolvasztani a testzsírt, ha több kalóriát égetsz el egy nap, mint amennyit megeszel.

Könnyebben megy le a derék körüli felesleg Kép forrása: .shock/depositphotos.com

A legtöbb nő nagyon küzd, hogy a derekán és hasán felhalmozódott feleslegtől megszabaduljon.

Általában genetikailag hajlamosabbak vagyunk arra, hogy ezen a területen tároljuk a zsírt, a női biológia sajnos már csak ilyen – de azért persze lehet javítani a helyzeten.

Az Alabamai Egyetemen végzett tanulmányból kiderült, hogy azok a nők, akik csak súlyokkal edzettek, több hastájéki zsírt égettek el, mint azok, akik kardióztak.

Ez pedig nemcsak arra jó, hogy látszanak a hasizmaid, hanem arra is, hogy csökkentse az esélyeidet a cukorbetegség, anyagcsereproblémák és több fajta rák kialakulására.