A legnagyobb hibák, amiket elkövetünk, amikor télen futunk

Írta: ,

Attól, hogy beköszönt a rossz idő, még nem kell bevonulnunk az edzőterembe, és ott lezavarni a futást: ugyanúgy végezhetjük a szabadban is, csak pár alapszabályra kell odafigyelnünk, hogy ne sérüljünk le, vagy ne legyen állandó vendég nálunk a megfázás. Az alábbi hibákat kerüld el, ha biztonságosan és egészségesen szeretnéd róni a kilométereket télen is!

Nem kell annyi réteget magunkra venni, mint amennyit egyébként szoktunk, hiszen mégis mozogni fogunk, de nem érdemes elbagatellizálni a megfelelő ruházatot, főleg a kinti futás esetében.

A sapka-sál-kesztyű trió mindig jól jön, felülre pedig olyan pulóvert vagy dzsekit válasszunk, ami ugyan benn tartja a hőt, de nem változtatja szaunává a bőrünk és az anyag közötti területet.

Ilyenkor érdemes technikai ruházatot választani, lehet, hogy egy kicsit drágább, mint a hagyományos, de anélkül fog minket melegíteni, hogy közben feleslegesen izzasztana.

A téli időszak ne az a pár hónap legyen, amikor meg akarjuk dönteni a személyes rekordjainkat, vagy amikor óriásit akarunk fejlődni.

A hidegben az legyen a cél, hogy fenntartsuk a fittségi szintünket és mozogjunk, a komolyabb edzéseket hagyjuk meg inkább a melegebb hónapokra.

Így sokkal kisebb a sérülésveszély is, és nem fogjuk túlhajszolni magunkat, ami az immunrendszerünket is legyengítheti.