A legnagyobb hibák, amiket elkövetünk, amikor télen futunk

Írta: ,

Attól, hogy beköszönt a rossz idő, még nem kell bevonulnunk az edzőterembe, és ott lezavarni a futást: ugyanúgy végezhetjük a szabadban is, csak pár alapszabályra kell odafigyelnünk, hogy ne sérüljünk le, vagy ne legyen állandó vendég nálunk a megfázás. Az alábbi hibákat kerüld el, ha biztonságosan és egészségesen szeretnéd róni a kilométereket télen is!

Mindig fontos, de télen aztán különösen, hogy megfelelően bemelegítsünk, majd edzés után le is nyújtsunk.

Az izmok a hidegben sérülékenyebbek, így ha csak a semmiből elkezdjük őket terhelni, komoly veszélynek tesszük ki őket.

A legjobb, ha még otthon, a melegben nekiállunk egy kis bemelegítésnek, aztán folytatjuk a hidegben az utcán, és fokozatosan szoktatjuk hozzá magunkat a mozgáshoz.

Télen nem vagyunk annyira szomjasak, mint a nyári nagy hőségben, ezért azt gondolhatjuk, hogy nem kell annyi folyadékot fogyasztanunk – pedig mozgás közben ugyanúgy izzadunk és vizet veszítünk, amit pótolnunk kell.

A téli időszakban kifejezetten figyeljünk oda arra, hogy meglegyen legalább napi 2, de inkább két és fél liter folyadék, különben nagyon könnyen kiszáradhatunk.