4 gyakorlat, amivel búcsút inthetsz az integetőhájnak

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Ismerek olyan nőket, akik egyenesen imádnak felsőtestre edzeni, nekem azonban nem tartoznak a kedvenceim közé ezek a gyakorlatok. Ugyanakkor azt senki sem mondhatja, hogy nincs értelme annak, ha valaki sűrűn emelgeti a súlyokat, és célzottan edzi a karjait, vállait. Ennek a területnek talán a legkényesebb pontja az „integetőháj”, avagy a tricepsz edzése, de szerencsére olyan területről van szó, ami célzottan viszonylag könnyen edzhető. Ráadásul, szinte minden felsőtestet érintő gyakorlat során dolgozik ez a terület, úgyhogy gyorsabban érhetsz el eredményt, mint hinnéd!

Az egyik legjobb és talán legkönnyebben kivitelezhető gyakorlat a tricepsz edzésére, amikor a súlyt a fejed mögé engeded. Érdemes először súly nélkül begyakorolnod a mozdulatot: állj egyenesen, egyik kezedet nyújtsd ki magasan a fejed fölé, majd hajlítsd be a könyöködet úgy, hogy az ellentétes oldalon levő csuklyásizmodat tudd megérinteni.

Fontos, hogy a felkarod ne mozduljon el, csakis az alkarod dolgozzon a könyököd segítségével! Ez nem nehéz, amíg nincs súly a kezedben, de akkor már kicsit problémásabbá válik a dolog. A helyesen végzett gyakorlat azonban nagyon fontos, és ebben rásegíthetsz a másik, szabadon levő kezeddel – szükség esetén meg tudod tartani a könyöködet, így egész biztos, hogy nem fog kimozdulni a helyes pózból.

Ha már haladó vagy, természetesen növeld a súlyt, és bátran használj gumiszalagot is. Ha pedig a gyorsaságra mennél rá, nagyobb súllyal, egyszerre mindkét kezeddel is csinálhatod a gyakorlatot.

Karnyújtás hátra Kép forrása: Dimid_86/Depositphotos

Ezt a gyakorlatot akkor tudod helyesen kivitelezni, ha egyik térdedet hajlítva felteszed a padra, az ugyanezen az oldalon levő kezeddel pedig megtámaszkodsz.

A másik lábad a padlón legyen nyújtva, hátad egyenes, kezedben a súly.

Ügyelj rá, hogy ne domboríts vagy homoríts, és a felkarod a törzseddel egyvonalban fusson.

Ezután már nincs is más dolgod, mint hátrafele irányuló mozdulattal kinyújtanod a kezedet, majd visszaengedni az alapállásba.

Mindkét oldalra kell ismételgetned, és legalább négyszer tizenkettőt-tizenötöt csinálj ebből a gyakorlatból.