10 gerincegyenesítő gyakorlat, amit naponta kellene alkalmaznod

Kovács Andrea
Írta: ,
10 gerincegyenesítő gyakorlat, amit naponta kellene alkalmaznod

A gerinc a legfontosabb csontunk, egyenesen tartására egész életes projekt. A következő tartásjavító gyakorlatokkal korrigálni tudjuk az enyhe gerincferdüléseket, és megőrizhetjük hátunk és testtartásunk egyenességét.

Pilates labda gyakorlat

Ezek a rugalmas tornalabdák nemcsak az alakformálásban jeleskednek, hanem nagyszerű tartásjavító gyakorlatok elvégzésére is. Az egyik legegyszerűbb hátizom dolgozó gyakorlat ez. Vegyük fel a képen látható kezdőpozíciót.

Lábainkkal lassan nyomjuk hátra magunkat úgy, hogy a labda közben a csípőnk alá kerüljön. A kezeket közben nyújtsuk hátra, a padlóval párhuzamosan.

Érezzük, amint egész hátunk feszül és izmaink nyúlnak. Tartsuk ki magunkat 30 másodpercig, majd lassan térjünk vissza az eredeti pozícióba. Ismételjük még 10-15-ször.

Tevepóz

Ez az ismert jóga póz jó tartásjavító gyakorlat. Vegyük fel a képen látható pozíciót és tartsuk ki egy percig.

Figyeljünk arra, hogy a fejünk legyen hátra engedve és a két lábunkra egyformán nehezedjen súlyunk.