Futni jó – 5 tipp, hogyan kezdd el és szerettesd meg magaddal a szaladást

Stumpf Bea
Írta: ,
Futni jó – 5 tipp, hogyan kezdd el és szerettesd meg magaddal a szaladást

Kép forrása: lcrespi/depositphotos.com

Túl egyoldalúnak találod a futást? Netán megpróbálkoztál vele, de nem esett olyan jól, ezért hamar abbahagytad? Pedig ez a sport tökéletes kiegészítője lehet más edzéstípusoknak, csak a kezdeti holtponton kell átesni. Íme néhány tipp, hogyan kezdd el, és hogyan tedd rendszeres testmozgássá a futást!

Mielőtt belevágnál a futásba, néhány dolgot nem árt átgondolni.

Először is beszélgess egy edzővel vagy egy futásban járatos ismerősöddel, kérdezd ki, ő hogyan kezdte, milyen edzéstervet javasol stb.

Fontos, hogy mindig reális célokat tűzz ki magad elé – nem kell három hónap után félmaratont futnod, a lényeg, hogy eddz folyamatosan, és még inkább fokozatosan!

De mindenekelőtt szerezz be egy jó futócipőt, ami az ízületeid védelme miatt elengedhetetlen!

Élvezd! Kép forrása: boggy22/depositphotos.com

Hidd el, ez nem olyan lehetetlen feladat, mint amilyennek elsőre tűnik!

Fontos az is, hogyan állsz neki az aznapi edzésnek – ha már reggeltől hangolódsz rá, akkor sokkal jobban fog esni.

Ha ott még nem tartasz, hogy magát a futást várd, gondolj arra, utána milyen jó érzés lesz, hogy megcsináltad, felszabadítottál sok-sok endorfint a testedben, és még a fejedet is ki tudtad szellőztetni egy kicsit!

Fókuszban

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra

Tündököljön otthonod is a legjobb formájában!