Futni jó – 5 tipp, hogyan kezdd el és szerettesd meg magaddal a szaladást

Stumpf Bea
Írta: ,
Futni jó – 5 tipp, hogyan kezdd el és szerettesd meg magaddal a szaladást

Kép forrása: lcrespi/depositphotos.com

Túl egyoldalúnak találod a futást? Netán megpróbálkoztál vele, de nem esett olyan jól, ezért hamar abbahagytad? Pedig ez a sport tökéletes kiegészítője lehet más edzéstípusoknak, csak a kezdeti holtponton kell átesni. Íme néhány tipp, hogyan kezdd el, és hogyan tedd rendszeres testmozgássá a futást!

Több módszer is van arra, hogyan tedd izgalmassá és változatossá a futást.

Egyrészt nem kell mindig ragaszkodnod a kijelölt futónapjaidhoz (bár az elején segíthet egy ilyen rutin), és váltogasd azt is, hogy reggel vagy este futsz!

Variáld az útvonalat is, fedezz fel új helyeket, illetve fuss különböző tempókban egy edzésen belül – a sprintek növelik a tüdőkapacitásod és az izmaidnak is jót tesznek!

Lesznek olyan periódusok, amikor egyáltalán nem élvezed a futást. Az elején sokszor előfordul a kezdőkkel, hogy ilyenkor azzal a felkiáltással hagyják abba, hogy „Áhh, ez nem nekem való!”

Hagyd, hogy a tested hozzászokjon az új mozgásformához, és mindenképp figyeld a jelzéseit – hogyan változik, hol érzel fájdalmat stb.

Az elején előfordulhatnak mikrosérülések, amiket hosszú, alapos nyújtással megszüntethetsz (illetve meg is előzhetsz), a rossz napokra pedig egy megoldás van: a következő nap!