Fogyókúra helyett időlimites kihívások - Ezért sokkal jobbak

Írta: ,

Bár már javában megkezdődött a bikiniszezon, még nem késő megszabadulni pár felesleges kilótól! Ilyen, és ehhez hasonló felhívások tömkelegével találkozom a neten mostanában. Már rá se kell kattintanom a linkekre, hogy tudjam, a nagy részük valami csodaszerhez vagy varázskezeléshez vezet, melyeket egy pár napos diétával vagy fogyókúrával egészítenek ki. Hatékonyak-e? Igen. Lefogysz tőlük? Határozottan! Egészségesek? Távolról sem!

Az igazi kihívás: tartani az elért eredményt

Pár évvel ezelőtt még én is ráharaptam az ilyesfajta beetetésekre, azonban egy idő után megelégeltem a gyorsan jövő, és még gyorsabban szertefoszló sikereket. Hiszen mind tisztában vagyunk vele, hogy pár hét alatt leadni néhány kilót, nem nagy attrakció, de meg is tartani a versenysúlyt, már közel sem gyerekjáték. Főként, ha a többnapos éhezést követően a szerzetünk sztrájkba kezd, és addig facsargat bennünket, amíg fel nem faljuk a fél hűtő tartalmát reggelire.

Arról, hogy miért nem sikeresek ezek a villám diéták, már egy korábbi írásban elmélkedtünk. Most azonban egy olyan alternatívát szeretnék bemutatni, mellyel nem csak hogy faraghatsz a centikből, de könnyedén meg is tarthatod a vágyott alakot!

Nem véletlenül írtam centiket, ugyanis az egészséges életmód világában a kilókat csak akkor mérik, ha versenyre készülnek, máskülönben a mérőszalag részesül előnyben. Tehát, ha neked is az a célod, hogy a tavaly vásárolt mesés bikinibe bátran végig lejthess a strandon vagy a parton, éhezés, fejfájás, és ingerlékenység nélkül, akkor a fogyókúra naptáradat cseréld le egy kihívásra!

Időlimites kihívások

Ha mélyebben beleássuk magunkat a témába, rengeteg időlimites kihívással találhatjuk magunkat szemben, melyek többsége ingyenesen elérhető, és gyakran még díjazásokkal is kecsegtet. Akiben tombol a versenyszellem, az biztosan bele fogja vetni magát egy 21 napos kerek popsi kihívásba, aminek a végén a legjobban teljesítők ajándék személyi edzésekben vagy életmód tanácsadásban részesülhetnek. Azonban azoknak sem kell szemet lesütve eloldalazniuk, akik jobb szeretnek a négy fal között maradni, ugyanis nem kötelező dokumentálni a fejlődést, és világgá kürtölni azt!

Az időlimites kihívások között találhatunk adott testrészre vagy izomcsoportra összpontosító verziókat, de teljes testet átmozgató változatokat is. Szerencsére kicsiny hazánkban is egyre népszerűbbé válnak, így nem egy személyi edző vagy fitneszguru hirdet meg ilyen kampányokat. Ezeknek a kihívásoknak a többsége elvégezhető otthon, kényelmesen a zárt ajtók mögött, néhányhoz szükséges pár alapfelszereltség, és az eltökéltebbek választhatnak konditermi körülményekre szabott edzés sorozatokat is. Egy dolog azonban mindegyik esetében fontos, ez pedig a megfelelő étrend kialakítása! Ugyanis hiába csinálunk végig több tucat kihívást, ha közben kevés vagy rossz tápanyagokkal tápláljuk a testünket.

Saját tapasztalatok

A másik gyakori hiba, melybe eleinte én is belefutottam, hogy az első teljesített kihívást követően túl sok időt hagytam ki a következő etapig. Akkor még nem edzettem rendszeresen, így az 1-2 hetes kimaradás is felért egy komplett visszaeséssel, és nem értettem, miért nem bírom olyan jól az edzést, vagy miért jött vissza 1-2 centi.

Tehát, ha belevágsz egy kihívásba, és végig csinálod, ne dőlj hátra, mint aki jól végezte a dolgát! Jutalmazd meg magad egy-két napos pihenővel és pár finom falattal, majd vágj bele egy újabb erőpróbába, vagy kezdj el edzeni rendszeresen! Ezzel nem csak állandósíthatod az elért eredményeket, de folyamatosan fejlődhetsz is, így a következő bikiniszezonra már nem kell kapkodnod az ideális formád eléréséhez! Kihívásokra fel!