Feszes popó napi 6 perc alatt. Ez most a leghatékonyabb alakformáló gyakorlat

Kovács Andrea
Írta: ,
Feszes popó napi 6 perc alatt. Ez most a leghatékonyabb alakformáló gyakorlat

Napi 6 perce mindenkinek van, és persze, a legideálisabb az lenne, ha ennél jóval több időt fordítanánk a testmozgásra, de hát valahol el kell kezdeni. Ha pedig úgy gondolod, hogy pontosan a feneked az, ahol elkezdenéd az alakformálást, akkor ez a gyakorlatsor tökéletes kezdőlépés lehet. Amikor pedig látod az eredményt, talán a további edzéshez is megjön majd a kedved.

Fenékemelés

Feküdj a földre, arccal fölfelé, a lábaid legyenek csípő szélességben nyitva.

A talpad fektesd a padlóra, majd emeld fel a fenekedet, zárd össze a térdeidet, és maradj így, amíg kettőt számolsz.

Ekkor engedd elválni egymástól a térdeidet, és engedd vissza a fenekedet, de úgy, hogy ne érjen a padlóhoz, hanem néhány centivel a fölött tartsd meg.

Ismételd meg a gyakorlatot 30-szor, majd anélkül, hogy letennéd a fenekedet, ismételj még egy 30-as kört, ezúttal azonban nem kell a térdeidet összeérinteni, elég csak a fenekedet emelgetni.

Erre a gyakorlatsorra is másfél perced van.

Arabeszk Kép forrása: fitnessmagazine.com

A művészetekből és balettből ismert szakzsargont egy speciális testtartásra is használják a testedzők.

Helyezkedsz csípőszélességű terpeszbe, a jobb kezedet nyújtsd ki a plafon felé, a jobb lábadat pedig húzd hátra, és emeld el a padlótól.

A lábujjaid lefelé nézzenek, a térded pedig balra nézzen. Ereszd le és emeld meg a lábadat 15-ször, majd újabb 15-ször mozgasd a lábadat úgy, hogy a térded jobbra nézzen.

Ismételd meg a gyakorlatot a bal lábaddal is, ekkor természetesen a bal kezedet feltartva. Nem kell kapkodni, erre a gyakorlatra másfél perced van.