Ezért iktasd be az edzésedbe a mély hátizmok erősítését is!

Írta: ,

Az állandó hátfájásért sok minden felelős lehet, ahogy ezt már korábbi cikkeimben is írtam. Az ülőmunka és a rossz testtartás mind azt eredményezik, hogy a gerinctartó izmaid elgyengülnek, ez pedig egyenes utat biztosít a hátfájásnak. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az edzés során a mély hátizmaid erősítésére is fordítsd időt és energiát! 

Erős has- és hátizmok

A hasizmok mellett a mély hátizmok is felelősek a testtartásért.

A mély hátizmok a gerinc mentén találhatók, és a csigolyáinkat kötik össze hídsze­rűen.

Érdemes tudni, hogy ezek az izmok – különösen az alsó háti szakasz – a tested leggyengébb láncszemei közé tartoznak.

Fontos tehát, hogy fejleszd őket, arányosan és szimmetrikusan! Annál inkább, mert hátfájáshoz vezethet, ha például a hasizmaink erősek, de a mély hátizmaink kevésbé.

A keringést is támogatják

A törzsizomzat fontos szerepet játszik az egész test működésében.

Ha nem használod a törzsizmaidat, akkor a belső szerveid sem tudják megfelelően ellátni a feladatukat.

A törzs izmai segítik a keringést: a hasi aorta és a legnagyobb véna a gerinc mentén fut.

Amikor a test mozog, és használod a has- és mély hátizmaidat, akkor mind az ér-, mind a nyirokrendszer működése megfelelő.

Ha ez a pumpálóhatás megszű­nik, az optimális keringés feltételei közül esik ki egy.