Ezekkel az olcsó edzőstrükkökkel a saját magad edzője lehetsz

Nagy Niki
Írta: ,

Nem mindenkinek van havi több ezer, esetenként több tízezer forintja arra, hogy előfizessen egy (online) edzőnek, vagy akár befizessen egy applikációra, ennek ellenére sokan szeretnének mozogni azok közül is, akiknek nem fér bele, hogy ezért fizessenek. Jó hírünk van: otthon és a szabadban is ugyanolyan hatékonyan lehet mozogni, sok gyakorlathoz és mozgásformához pedig még csak eszközre sem lesz szükséged. Az alábbi listában olyan trükköket mutatunk, amelyek segítségével ingyenesen formába hozhatod magad!

Menj fel Youtube-ra!

Az interneten töméntelen mennyiségű edzős tippet találsz, Youtube-on pedig ráadásul meg is tudod nézni, hogyan kell helyesen elvégezni a gyakorlatokat. Az otthoni edzés legnagyobb rizikója ugyanis az, ha még nem tudod, hogy kell megfelelően guggolni, vagy milyen egy jó fekvőtámasz, ha pedig nincs jó példa előtted, ezeket soha nem is fogod tudni.

A Youtube ebben is segít, valamint abban, hogy olyan videókat találj, amelyek valós időben követik le a gyakorlatokat, tehát gyakorlatilag olyan, mintha otthon is csoportos órán vennél részt.

Használd a saját testsúlyodat!

A saját testsúlyos edzéseknek nagy divatja lett az elmúlt években, nem is véletlenül: a segítségükkel nagyjából minden izmodat át tudod mozgatni, és semmi másra nincs szükséged, mint a saját testedre.

Otthon is kezdheted az alapokkal (guggolás, ugrálás, fekvőtámasz, hasizom-gyakorlatok), aztán ha már jobb az idő, és van kedved hozzá, akár szabadtéri edzőterembe is ellátogathatsz. Itt vannak olyan eszközök, amelyekkel a saját testsúlyodat használva komolyan megizzaszthatod magadat.

Felejtsd el a futópadot!

Az edzőteremben az egyik legfeleslegesebb pénzkidobás az, ha az ember a futópadra pattan – hiszen annyi jó hely van mindenfelé, ahol lehet futni!

Ha érzékeny a térded, keress konkrétan futásra kialakított pályákat, ha viszont bírja, akkor gyűrheted magad alá az aszfaltot nyugodtan.

Így garantáltan sokkal izgalmasabb is a testmozgás, mintha a termet, esetleg egy képernyőt kellene bámulnod futás közben.

pressmaster/depositphotos.com

Irány a park!

Ahogy már a testsúlyos edzés pontjánál is említettük, rengeteg olyan szabadtéri edzőterem és/vagy játszótér van, ahol megizzaszthatod magad, és kemény edzést összerakhatsz magadnak.

Ha még beruházol néhány gumiszalagra is, akkor meg aztán nyert ügyed van, mert nincs olyan izomcsoport, amit ne tudnál ilyenkor átmozgatni.

A legtöbb ilyen környéken egyébként futópálya is van a szabadtéri terem közelében, ahol bemelegíthetsz, vagy megcsinálhatod a napi kardiódat.

Mozogj egy barátoddal!

Meglepő, hogy a séta mennyire jó kalóriagyilkos, de ha a futás rabjai vagytok, azt is művelhetitek együtt egy barátoddal.

A lényeg az, hogy aktívak legyetek, és olyan mozgásformát végezzetek, amit mindketten szerettek.

Együtt könnyebb edzésterveket is kitalálni, és új helyeket megismerni a városban, ahol lehet futni vagy edzeni – és így garantáltan nem fogod kihagyni egyik edzést sem.

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba