Ezek a saját testsúlyos edzés legnagyobb hátrányai

Írta: ,

Évek óta próbálják lenyomni a torkunkon, hogy a világ legjobb dolga az, ha csak a saját testsúlyodat használod az edzésekhez. Persze ez igaz is, és mindenkit buzdítok az ilyen gyakorlatok elvégzésére, mégis, ennek is vannak hátrányai bőven – hiába lett ez a második legnagyobb fitnesztrend 2016-ban.

Kezdjük az előnyökkel Kép forrása: yogi-moni.tumblr.com

Amellett, hogy a hátrányokat felsorolom, muszáj kiemelnem, hogy a saját testsúlyos gyakorlatok tényleg nagyon jók.

Növelik az állóképességedet, segítenek a szálkás izmok kiépítésében, nem hiába a legősibb mozgásformák közé tartoznak, ráadásul nagyon könnyen végezhetőek, ugyanis nem kell semmiféle tartozék ahhoz, hogy elkezdhess a saját testsúlyoddal edzeni.

Azonban ezek is, mint az összes többi mozgásforma képviselői, magukban kevésbé hatékonyak, mint a többi másfajta edzésmódszerrel kombinálva.

A változatosság a legjobb megoldás Kép forrása: shopstyle.com

Az előbbi állítás igaz mindegyik edzésformára – magukban kevésbé hatásosak, mint más edzésfajtákkal együtt végezve.

A kulcs mindenhol a változatosság, hiszen az a lényege az egésznek, hogy a tested folyamatosan küzdjön, változzon, erősödjön, ehhez pedig nem elég, ha ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod újra és újra.

A tested előbb-utóbb hozzászokik az egyforma terheléshez, nem esik nehezére megcsinálni 20 fekvőt vagy 40 guggolást, és nem fejlődik tovább, mert gyerekjátéknak érzi az egészet. Az ismétlésszám növelése sem a legjobb megoldás, hiszen akkor egy idő után három órás edzéseket fogsz tartani magadnak a semmiért.