Ezek a saját testsúlyos edzés legnagyobb hátrányai

Írta: ,

Évek óta próbálják lenyomni a torkunkon, hogy a világ legjobb dolga az, ha csak a saját testsúlyodat használod az edzésekhez. Persze ez igaz is, és mindenkit buzdítok az ilyen gyakorlatok elvégzésére, mégis, ennek is vannak hátrányai bőven – hiába lett ez a második legnagyobb fitnesztrend 2016-ban.

Kezdjük az előnyökkel Kép forrása: yogi-moni.tumblr.com

1/3 Kezdjük az előnyökkel

Amellett, hogy a hátrányokat felsorolom, muszáj kiemelnem, hogy a saját testsúlyos gyakorlatok tényleg nagyon jók.

Növelik az állóképességedet, segítenek a szálkás izmok kiépítésében, nem hiába a legősibb mozgásformák közé tartoznak, ráadásul nagyon könnyen végezhetőek, ugyanis nem kell semmiféle tartozék ahhoz, hogy elkezdhess a saját testsúlyoddal edzeni.

Azonban ezek is, mint az összes többi mozgásforma képviselői, magukban kevésbé hatékonyak, mint a többi másfajta edzésmódszerrel kombinálva.

A változatosság a legjobb megoldás Kép forrása: shopstyle.com

2/3 A változatosság a legjobb megoldás

Az előbbi állítás igaz mindegyik edzésformára – magukban kevésbé hatásosak, mint más edzésfajtákkal együtt végezve.

A kulcs mindenhol a változatosság, hiszen az a lényege az egésznek, hogy a tested folyamatosan küzdjön, változzon, erősödjön, ehhez pedig nem elég, ha ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod újra és újra.

A tested előbb-utóbb hozzászokik az egyforma terheléshez, nem esik nehezére megcsinálni 20 fekvőt vagy 40 guggolást, és nem fejlődik tovább, mert gyerekjátéknak érzi az egészet. Az ismétlésszám növelése sem a legjobb megoldás, hiszen akkor egy idő után három órás edzéseket fogsz tartani magadnak a semmiért.

Mozgasd meg a súlyokat!

3/3 Mozgasd meg a súlyokat!

A saját testsúlyos gyakorlatokkal tehát az a gond, hogy a fejlődés egy idő után megáll, ha nem változtatsz valamit. A nőknek igazi mumus a nehéz súlyok emelgetése, mert azt hiszik, hogy túl nagyok lesznek tőle, pedig ez egyáltalán nincs így. Sőt, a súlyemelés nagyon is fontos ahhoz, hogy egy idő után újabb és újabb saját testsúlyos edzéseket tudj megcsinálni, és gyorsabban fejlődj, mintha csak az utóbbit gyakorolnád.

A testednek szüksége van a másfajta terhelésre, a változatosságra, és arra, hogy mindig újnak hasson számára egy kicsit az edzés. Az igazi megoldás az, ha háromféle mozgásformát kombinálsz egymással: a saját testsúlyosat, a súlyemelést és a kardiót. Így biztos, hogy semmi nem marad ki az edzésprogramodból, és meg sem fogod unni, mert mindig mást csinálsz egy kicsit.