Ezek a jó edzésterv titkai Katus Attila szerint

Írta: ,

Tudtad, hogy heti három óra rád szabott edzéssel a teljesítőképességed akár 80%-át is elérheted? Ez azt jelenti, hogy ennyi ráfordított idő elég szinte ahhoz, hogy kihozd magadból a maximumot. Ugye jó lenne? Akkor csak egy szuper edzéstervre van szükséged, és egy kis segítségre abban, hogy tudd, milyen is az!

Fokozatosság Kép forrása: fitnessapparelexpress.com

Ha sokat hagytál ki vagy éppen nem vagy jó formában, mindenképpen lassan, apró lépésekben növeld a terhelést.

Nem kell mindig csigatempóban emelned a nehézségen, csak az első hetekben, amíg a tested felveszi a fonalat és magához tér.

A szervezetednek kell idő, hogy megszokja a mozgásprogramodat, a fokozatossággal megelőzheted a sérüléseket, a túledzést is.

Jólesik? Kép forrása: nordstrom.com

Ha az utolsó edzésed hónapokkal vagy évekkel ezelőtt volt, vagy sosem sportoltál, akkor hetente háromszor maximum 20-30 perccel kezdd.

Fontos, hogy ne szálljon el a kedved már az elején a fájdalomtól, fáradtságtól, legyél magadhoz türelmes és csak annyit mozogj, amennyi még jólesik.

Aztán edzésről edzésre mindig picit többet tűzz ki magadnak, egy szériával többet, vagy pár perccel több kardió edzést.

Először az edzés időtartamát növeld, majd gyakoriságát, aztán az intenzitását.

Egyszerre mindig csak egy dolgon változtass, soha se változtass mondjuk egyszerre az időn és az intenzitáson.