Ezeket a hibákat még az is elköveti, aki évek óta edz

Nagy Niki
Írta: ,

A rutin meg az évek sem garantálják azt, hogy valaki ne fusson bele típushibákba az edzésben: hiába az interneten rendelkezésünkre álló rengeteg információ, nagyon nehéz kihámozni belőlük azt, ami tényleg ér is valamit. Gyakran évek óta rosszul csinálunk valamit, és fel sem tűnik, vagy nem vagyunk elég tudatosak, esetleg túlpörgetjük magunkat – az alábbi hibákra akkor is figyelj, ha úgy gondolod, hogy régóta profin edzel.

Hiába töltesz el órákat az edzőteremben, vagy gyűröd magadat a crossfit órákon, esetleg kocogsz a rakparton – ha nem a megfelelő testtartással csinálod mindezt, soha nem lesz olyan hatékony az edzés, mint amilyen akkor lenne, ha előbb ténylegesen megtanulnád, hogyan kell elvégezni a gyakorlatokat.

Nem mindegy ugyanis, hogy mikor mennyire hajlítod be a térdedet, hogyan húzod hátra a vállad, vagy midet feszíted be – ha pedig egyszer egy rossz példát megszoksz, nagyon nehéz kiirtani.

Persze, tök jó, ha sok mindent ki akarsz próbálni, és nem szeretnéd, ha unalmas lenne az edzés, de muszáj, hogy valamiféle rutinod legyen ahhoz, hogy megfelelően fejlődj.

Ha mindig más izmaidat mozgatod, ráadásul máshogyan, nem fogod egyhamar látni az eredményt.

Elég annyi, hogy a hét néhány napján kardiózol, a többin pedig hasonló gyakorlatokat váltogatsz, a lényeg az, hogy vigyél bele valamilyen következetességet, különben sokkal lassabban fogsz fejlődni, mint szeretnél.