Ezeket a hibákat még az is elköveti, aki évek óta edz

Írta: ,

A rutin meg az évek sem garantálják azt, hogy valaki ne fusson bele típushibákba az edzésben: hiába az interneten rendelkezésünkre álló rengeteg információ, nagyon nehéz kihámozni belőlük azt, ami tényleg ér is valamit. Gyakran évek óta rosszul csinálunk valamit, és fel sem tűnik, vagy nem vagyunk elég tudatosak, esetleg túlpörgetjük magunkat – az alábbi hibákra akkor is figyelj, ha úgy gondolod, hogy régóta profin edzel.

Ahogyan a túl kevés edzés nem hatásos, úgy a túl sok is inkább káros, mint hasznos. Ha nagyon kifárasztod a szervezetedet, azt fogja hinni, hogy katasztrófahelyzet van, és el fog tárolni mindent, amit csak tud, méghozzá zsírként, hogy az ínséges időkre maradjon miből működnie.

És akkor még a sérülésveszélyről nem is beszéltünk: az igénybevett izmok és ízületek könnyebben adják fel a szolgálatot, és hamar ott találhatod magad az ágyban, mozgásra képtelenül, mert túlerőltetted a derekad vagy a hátad. Az egésznek hosszú távú következményei is lehetnek, szóval tényleg érdemes megtalálni azt a mozgásmennyiséget, ami a te szervezetednek már elég, de még nem túl sok.

Ez persze mindenkinek más és más, de azért az általános az, hogy heti hatnál többet nem érdemes edzeni, az intenzív mozgás után pedig egy pihenőnapot kellene tartani.

Egy jó étrendben nem kevesebbet kell enni, hanem okosan – a szervezetednek ugyanis szüksége van a táplálékra ahhoz, hogy megfelelően tudjon működni.

Ez kifejezetten igaz arra, aki tényleg keményen edz, gyakran és intenzíven mozog, hiszen ha nem eszik eleget, ugyanaz történik, mint a túl sok mozgásnál: a szervezet pánikszerűen raktározni kezd.

Egyél bőven összetett szénhidrátokat, zöldségeket és gyümölcsöket, és figyeld meg, mikor elég a testednek – addig egyél, amíg tele nem leszel, és akkor, amikor megéhezel.