Egyszerű sport tippek a mindennapokban

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Egyszerű sport tippek a mindennapokban
Sportolni nem csak akkor lehet, ha kifejezetten rászánod magadat az edzésre, hiszen a mozgást könnyen beépítheted a mindennapjaidba. Megéri némi átszervezés, ugyanis minden egyes mozdulat, minden egyes lépcsőfok negatív irányba tereli a kalóriákat.
Sétálás

A séta bevezetése a mindennapokba az egyik legkézenfekvőbb megoldása az aktív élet megteremtésének. Sokan ugyanis teljesen kizárják a mozgást az életükből azzal, hogy a ház előtt beszállnak a kocsiba, vagy felszállnak a tömegközlekedésre, az iroda előtt pedig leszállnak, majd egész nap az íróasztalnál ülnek. Így aztán nem csoda, hogy célzott edzés nélkül alig sportolnak valamit.
A séta viszont ingyen van, és gazdaságossága mellett rendkívül egészséges is egyben. Ha nagyon messze van a munkahelyed, akkor persze nem kell az egész utat gyalog megtenned, de ha csak a felét, vagy a negyedét járod le két lábon, már akkor is sokat tettél az egészségedért.

Lift helyett lépcső

A lustaság megtetőzése, ha az előbb említett közlekedésmódot még megfejeljük a kényelmes lifthasználattal, holott a lépcsőzés az egyik legjobb kardió és popsi alakító edzésforma. Persze attól, hogy két emeletet felsétálsz, még nem lesz kerek a feneked és nem fog elégni a rajtad levő felesleges zsír, de sok kicsi igenis sokra megy.


Úgyhogy felejtsd el a liftezést és csak arra az esetre tartogasd, ha képtelen vagy nagyon nehéz csomagokat felcipelni. Egy-két könnyebb szatyorral még bátran választhatod a lépcsőzést, hiszen némi súly csak elősegíti a fejlődést, de természetesen többtíz kilót nem kell magaddal hurcolnod a fokokon.