Meglepődnél, mennyire jó az egyszerű séta a zsírégetésre

Írta: ,

Amikor az ember elkezd egészségesen élni, csak úgy ömlenek rá a jó tanácsok a netről, a barátoktól, a jóakaró ismerősöktől: ennyit és ennyit kell konditerembe járni, így és így menj futni, ezt és ezt edd, hogy hamar lefogyj. Kevesen tudják, hogy az egyszerű séta is elég lehet ahhoz, hogy meginduljon a zsírégetés, és elkezdődjön a fogyás. Íme, néhány érv amellett, miért iktasd be a hosszabb sétákat is az edzéstervedbe!

A futás és a magas intenzitású edzések jók arra, hogy viszonylag rövid idő alatt sok kalóriától szabaduljon meg az ember, a súlyzós edzések pedig arra, hogy nőjön az az izomtömeg, ami aztán előbb-utóbb több kalóriát éget majd el, és formássá, nem csak vékonnyá teszi a testedet.

Az olyan alacsony intenzitású, de hosszú távon végzendő mozgásformák, mint amilyen például a séta is, abban segítenek, hogy a napi elégetett összkalóriád legyen több, és a szervezeted hozzászokjon ahhoz, hogy aktív vagy.

Biztosan te is hallottad már azt, hogy ha valaki túl nagy lendülettel fog bele a mozgásba, a szervezet sokkba kerülhet, és azt hiheti, hogy vissza kell tartania a kalóriákat, mert megerőltető időszak következhet.

Ha elkezdesz sétálni, vagy az aktív életedet sok sétával egészíted ki, lényegeseb kisebb sokkhatással égethetsz el több kalóriát, mintha minden nap a futópadon kínoznád magad.

Ahhoz viszont, hogy a séta hasson is valamit, érdemes betartani néhány egyszerű szabályt.