Egyetlen trükk, amitől nem ég a tüdőd futás közben

Írta: ,

Sokan vannak, akik elkezdenek futni, azonban a nem múló tüdőégés miatt hamar abbahagyják ezt a sportot. Pedig van megoldás rá! Ráadásul egyszerűbb, mint gondolnád.

A fájdalom nem normális

Egy kis izomláz persze belefér, de alapvetően a testmozgásnak nem kellene fájdalommal járnia. Először is, nem tudunk eleget beszélni a nyújtás fontosságáról, ami tartson legalább addig, vagy tovább, mint maga az edzés. Nem várhatod el a saját izmaidtól, hogy az egész napos irodai gubbasztás után egyszer csak a legjobb formájukat hozzák, és ruganyosan mozgassák a testedet. Ha rendesen bemelegítesz, elkerülheted a sportsérüléseket, de még az izomlázat is.

A másik dolog, amit szem előtt kell tartanod, az a saját állóképességed és tűréshatárod. Egy hozzáértő barátomtól egyszer azt a tippet kaptam, hogy ne akarjam első nap körbefutni a Margitszigetet. Ha tényleg nem vagyok jó kondiban, az első nap fussak csak 100 métert, aztán sétáljak 200-at. A hangsúly a következetességen és az állandóságon van, nem azon, hogy a legelső napon úgy meghajtsam magam, hogy többé rá se bírjak nézni a futócipőmre. Ő ezzel a mentalitással egy év alatt majdhogynem nulláról készült fel az Iron Manre, és meg is csinálta azt.

A tüdődnek sem kellene tűzoltókért sikítania

Persze, csábító a gondolat, hogy a futóedzés végén egy szexi tűzoltó várjon a célszalagnál, akinek a karjaiba omolhatsz, de talán ne a lángoló tüdőddel hívd fel magadra a figyelmet.

A futás közben jelentkező égő, szúró érzés oka a helytelen levegővétel, és már számos helyről hallottuk a megoldást: figyelj oda futás közben is a légzésre! Mintha ez olyan könnyű lenne…

Forrás: Boggy22/depositphotos.com

A Woman’s Health újságírója, aki rendszeresen edz a félmaratonra, nemrég elárulta, neki mivel sikerült megoldania a problémát: jógával! A cikk szerint a jógaórán tanult légzőgyakorlatok segítettek neki, hogy futás közben is helyesen és egyenletesen vegye a levegőt, és ettől elmúlt az égő érzés a tüdejében, ami gyerekkora óta kísérte, ha futni kezdett.

A helytelen légzés egyébként meglepően sokakat érint, és hosszú távon valóban kedvezőtlen egészségügyi hatásai lehetnek, még akkor is, ha futás nélkül, a mindennapokban ezek nem tűnnek fel.

Tehát ha el szeretnél kezedni rendszeresen futni, mindenképpen látogass el néhány jógaórára is, ahol megtanulhatod a helyes légzéstechnikát, és ezzel megelőzheted az égő tüdő érzését – az újságíró tapasztalata szerint ilyen egyszerű a megoldás a problémára. A bónusz? A jógagyakorlatok a nyújtásban is segíteni fognak, így az izomláznak is búcsút inthetsz.