6 dolog, amit TILOS edzés előtt csinálnod

Írta: ,

Úgy tűnhet, ha belevágsz az edzésbe, kismillió szabályt kell betartanod. Csináld ezt, ne csináld azt, kerülj el bizonyos mozdulatokat, de közben ne feledkezz meg az alapfeladatokról – ez egyszerre akár túl sok is lehet, és még a kedvedet is elveheti az edzéstől. Most segítünk egy kicsit kiigazodni ezeken a szabályokon, és megmutatjuk, mi az, amit semmiképp sem szabad csinálnod edzés előtt!

Ne aludj előtte sokat Kép forrása: stylight.de

Az alvás önmagában még nem biztos, hogy negatív hatással van az edzésedre – de valójában minden a részleteken múlik. Ha gyorsan szundizol egyet kondizás előtt (kb. 20-30 percet), akkor sokkal frissebbnek érezheted magad mozgás közben.

Ha viszont ennél hosszabb időt töltesz párnák között, letargikussá válhatsz, és a tested megreked ebben a nehézkes, lomhább állapotban.

Úgyhogy ha legközelebb kedved támadna aludni egy kicsit edzés előtt, tedd fel magadnak a kérdést: fel tudsz majd kelni 20-30 perc után? Ha a válaszod nem, inkább told el a szundit néhány órával.

Ne igyál egyszerre sok vizet Kép forrása: blondandcurly.blogspot.hu

Nemsokára indulsz edzeni, és hirtelen eszedbe jut; ma még szinte nem is ittál semmit, úgyhogy a hátralévő időben megpróbálod minél gyorsabban behozni a lemaradást. Mindannyian jártunk már így, azonban ha túl sokat iszol, az rosszul is elsülhet.

A veséid egy óra alatt maximum 1 liter folyadékot képesek feldolgozni, így ha ennél többet iszol meg rövid idő alatt, akár az úgynevezett hyponatraemia közelébe kerülhetsz. Ebben az állapotban a véred hígabbá válik, és a benne található nátrium ionok száma jelentősen lecsökken. Ez pedig ahhoz vezet, hogy az izmaid elgyengülnek, könnyebben begörcsölnek, és az energiaszinted is alacsonyabb lesz.

Persze ettől még inni szabad, csak figyelj arra, hogy ne egyszerre akard bepótolni a napi kimaradást.