Edzés a baba mellett? Nem lehetetlen!

Írta: ,

Az edzés sokszor időigényes, hiszen el kell menni a terembe, átöltözni, megcsinálni az egy-másfél órát edzéstervet, majd hazamenni – a fél nap elmegy vele, egy újdonsült anyukának pedig erre egyáltalán nincs ideje. Kevesen gondolnak azonban arra, hogy otthon is ugyanúgy lehet tornázni, akár akkor is, amikor a kicsi épp alszik! Ha te is szeretnéd újrakezdeni az edzést, íme néhány tipp!

Fokozatosan kell nekikezdeni Kép forrása: freepeople.com

1/4 Fokozatosan kell nekikezdeni

Pár hetes baba mellett még az orvos sem igazán ajánlja a mozgást. Az első néhány héten a mama feladata az, hogy kipihenje a szülés fáradalmait, és hozzászokjon az új ritmushoz – elsősorban ahhoz, hogy itt van egy apróság, akire 0-24-ben vigyázni kell, másodsorban pedig ahhoz, hogy a pihentető alvástól egy ideig el kell búcsúznia.

Az első lépéseket is óvatosan kell megtenni: amikor az orvos már megengedi, hogy mozogjon az édesanya, először nyújtani, jógázni érdemes, így hozzászoktatva a testet a mozgáshoz. Nem kell rögtön fekvőtámaszokat és négyüteműket csinálni órákon keresztül...

Az otthoni edzés a legjobb

2/4 Az otthoni edzés a legjobb

Lehet vitatkozni azon, hogy a súlyemelgetés, a gépes edzés vagy az otthoni, saját testsúlyos edzésmódszer a jobb, de tény, hogy egy kismamának leginkább az utóbbi marad, ha fel szeretne építeni magának egy jó kis edzéstervet.

Ha van otthon egy székkét kézi súlyzó, valamint egy jó tornaszőnyeg, már meg is van az alapfelszerelés.

A lehetőségek tárháza pedig végtelen: fekvőtámaszok, négyütemű fekvőtámaszok, guggolások, kitörések, felülések, lépegetés a székre – rengeteg olyan edzéstervet találni az interneten, ami csak ezekre az eszközökre épít.

Nekem a kedvencem Kayla Itsines 28 perces módszere, amit anyukák tízezrei csinálnak otthon, babával.

A HIIT a barátod

3/4 A HIIT a barátod

Kisbaba mellett nem sok mindenre van idő – sokan úgy gondolják, ha már nem órákat edzenek, nem is érdemes belekezdeni.

Az ilyen esetekben jön képbe a intervall edzés, aminek rengeteg előnye van: a módszer lényege nagyjából az, hogy rövid ideig (körülbelül húsz percig) magas intenzitású gyakorlatokat végzel, olyan durván, amennyire csak bírod. Ez az edzésmódszer azért éli most virágkorát, mert rendkívül rövid: szakértők szerint akár egy 15 perces intenzív edzéssel annyi kalóriát égethetsz el, amennyit egy hagyományos edzés során 45 perc alatt tudnál.

Heti három 15-20 perces edzéssel több kalóriát pusztítasz, mint heti háromszori egy órás kocogással. A módszerrel pedig nem csak edzés közben, de még 24 órával a befejezés után is ég a zsír.

Vond be az edzésbe a babát is! Kép forrása: heidipowell.net

4/4 Vond be az edzésbe a babát is!

Ha a kisbabád már elég nagy, kösd össze az edzést a vele töltött idővel – így már nem kell arra várnod, hogy elaludjon, és elkezdhesd a munkát.

A csöppséget is emelgetheted a kézi súlyzó helyett, amit valószínűleg még élvezni is fog, pláne, ha közben beszélsz is hozzá. :)

Így neki sem lesz unalmas az az idő, amit anyu magára fordít, és neked sem kell annyira az ő bioritmusához alkalmazkodnod az edzéseiddel.