Edzés a baba mellett? Nem lehetetlen!

Írta: ,

Az edzés sokszor időigényes, hiszen el kell menni a terembe, átöltözni, megcsinálni az egy-másfél órát edzéstervet, majd hazamenni – a fél nap elmegy vele, egy újdonsült anyukának pedig erre egyáltalán nincs ideje. Kevesen gondolnak azonban arra, hogy otthon is ugyanúgy lehet tornázni, akár akkor is, amikor a kicsi épp alszik! Ha te is szeretnéd újrakezdeni az edzést, íme néhány tipp!

Fokozatosan kell nekikezdeni Kép forrása: freepeople.com

Pár hetes baba mellett még az orvos sem igazán ajánlja a mozgást. Az első néhány héten a mama feladata az, hogy kipihenje a szülés fáradalmait, és hozzászokjon az új ritmushoz – elsősorban ahhoz, hogy itt van egy apróság, akire 0-24-ben vigyázni kell, másodsorban pedig ahhoz, hogy a pihentető alvástól egy ideig el kell búcsúznia.

Az első lépéseket is óvatosan kell megtenni: amikor az orvos már megengedi, hogy mozogjon az édesanya, először nyújtani, jógázni érdemes, így hozzászoktatva a testet a mozgáshoz. Nem kell rögtön fekvőtámaszokat és négyüteműket csinálni órákon keresztül...

Az otthoni edzés a legjobb

Lehet vitatkozni azon, hogy a súlyemelgetés, a gépes edzés vagy az otthoni, saját testsúlyos edzésmódszer a jobb, de tény, hogy egy kismamának leginkább az utóbbi marad, ha fel szeretne építeni magának egy jó kis edzéstervet.

Ha van otthon egy székkét kézi súlyzó, valamint egy jó tornaszőnyeg, már meg is van az alapfelszerelés.

A lehetőségek tárháza pedig végtelen: fekvőtámaszok, négyütemű fekvőtámaszok, guggolások, kitörések, felülések, lépegetés a székre – rengeteg olyan edzéstervet találni az interneten, ami csak ezekre az eszközökre épít.

Nekem a kedvencem Kayla Itsines 28 perces módszere, amit anyukák tízezrei csinálnak otthon, babával.