5+1 dolog, amit sose csinálj edzés előtt

Kovács Andrea
Írta: ,
5+1 dolog, amit sose csinálj edzés előtt

Úgy tűnhet, ha belevágsz az edzésbe, kismillió szabályt kell betartanod. Csináld ezt, ne csináld azt, kerülj el bizonyos mozdulatokat, de közben ne feledkezz meg az alapfeladatokról – ez egyszerre akár túl sok is lehet, és még a kedvedet is elveheti az edzéstől. Most segítünk egy kicsit kiigazodni ezeken a szabályokon, és megmutatjuk, mi az, amit semmiképp sem szabad csinálnod edzés előtt!

Ne igyál egyszerre sok vizet Kép forrása: blondandcurly.blogspot.hu

Nemsokára indulsz edzeni, és hirtelen eszedbe jut; ma még szinte nem is ittál semmit, úgyhogy a hátralévő időben megpróbálod minél gyorsabban behozni a lemaradást. Mindannyian jártunk már így, azonban ha túl sokat iszol, az rosszul is elsülhet.

A veséid egy óra alatt maximum 1 liter folyadékot képesek feldolgozni, így ha ennél többet iszol meg rövid idő alatt, akár az úgynevezett hyponatraemia közelébe kerülhetsz. Ebben az állapotban a véred hígabbá válik, és a benne található nátrium ionok száma jelentősen lecsökken. Ez pedig ahhoz vezet, hogy az izmaid elgyengülnek, könnyebben begörcsölnek, és az energiaszinted is alacsonyabb lesz.

Persze ettől még inni szabad, csak figyelj arra, hogy ne egyszerre akard bepótolni a napi kimaradást.

Ne fogyassz sok koffeint Kép forrása: etsy.com, SeaJayShop

Ha mérsékelt szinten juttatsz be élénkítő szert a testedbe (például koffeint), az még segíthet is felpörgetni az energiaszintedet, és könnyebben tudsz fókuszálni.

Ennek ellenkezője viszont idegességhez, felgyorsult szívveréshez és émelygéshez vezethet.

A túl sok koffeinnek vizelethajtó hatása van, és dehidratációt is okozhat, ami ront az edzésteljesítményeden.

Ráadásul a stressz hormonjaidat is növeli, amitől lustábbnak érezheted magad, és végül nagyobb eséllyel hagyod ki az aznapi mozgást.