30 napos kihívás a centikkel laposabb hasért – Kezd el még ma!

Göcző Nóra
Írta: ,
30 napos kihívás a centikkel laposabb hasért – Kezd el még ma!

Ha van időd, pénzed és kedved, akkor egy edzőteremben rengeteg segítséget, jó tanácsot kaphatsz az úszógumid eltüntetésére. Ha nincs időd, nincs rá keret vagy egyszerűen csak nem fűlik hozzá a fogad, akkor akár otthon is megküzdhetsz a démonnal. Kezdő fogyókúrázókra még mindig az újdonság erejével hat, hogy nem onnan fogyunk, ahol a legtöbbet mozgunk. Napi kétezer felülés sem elég a hasi zsírpárnák eltüntetéséhez, ha csak ezt az egy módszert iktatjuk be az életünkbe. A lelkiismeret megnyugtatására jó a technika, de lapos hasat ne ettől várjunk.

Aranyszabály: hátizmot csak az erősítsen, akinek nem fáj Kép forrása: popsugar.com

Erős hát nélkül nincs lapos has. A törzsemelést végezheted súlyokkal, de kezdetben mégis súlyok nélkül ajánlott.

Többféle módszer létezik, ezeket kombinálhatod is.

A gyakorlatot hason fekve végezd, a különbség annyi, hogy az egyik esetben az ujjaidat összekulcsolod a tarkódon (ez a nehezebb változat), a többi esetben a kezedet előre nyújtod, oldalra emeled vagy a testedhez szorítod.

A lényeg, hogy a felsőtesteddel együtt a kezed is elemelkedjen a talajtól.

Ebből a gyakorlatból az első héten csinálj meg harmincat, és minden hét kezdetén emeld a gyakorlatok számát tízzel.

A hasprést mindenki ismerni véli, azonban nagyon kevesen tudják, hogyan kell helyesen végezni. Felejtsd el a tornaóra felüléseit, ezek ugyanis tönkreteszik a derekat.

Helyezkedj el hanyatt fekvésben, húzd a lábakat telitalpra csípőszélességű terpeszbe. Tedd a kezeket tarkóra, az álladat ne szorítsd a mellkasodhoz, ehelyett képzeld el, hogy az állad és a mellkasod között egy teniszlabda van.

Próbaképp tehetsz is oda egy teniszlabdát vagy agy fél literes ásványvizes palackot.

Húzd be a hasadat, emeld meg a felsőtested annyira, hogy a (képzeletbeli) melltartópántod ne érjen a talajhoz. Majd lassan engedd vissza magad a szőnyegre.

Ne felejts el lélegezni, összepréselés közben fújd ki a levegőt. Kezdd a 30 napos kihívást az első héten 40 haspréssel és minden héten emeld ezt tízzel.

 

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!