Belefáradtál az edzésbe? A motiváció visszaszerzésének 5 lépése

Írta: ,

Máris ráuntál az újévi fogadalomra, vagy a naptártól függetlenül szeretnél ismét rátalálni a régi önmagadra? Egyedül a lustaság akadályozhat meg benne, hogy elérd végre a célodat. Eláruljuk, hogyan küzdheted le a belső Garfield-ot magadban!

Tudd, miért csinálod!

Életed különböző szakaszaiban más és más tényező motiválhat a mozgásra.

Olykor színtiszta hiúságból vágsz bele, mert például bele akarsz férni a kedvenc ruhádba – még ha ezt nem is szívesen vallod be magadnak.

Máskor pedig belső lelkesedés hajt előre, s az eredményeknél ezerszer többet jelent számodra a tény: igen, ma is edzettél.

Az első lépés tehát, hogy felelevenítsd, miért kezdtél az egészbe, közelebb kerültél-e a célodhoz, és időközben hogyan változtak körülötted a dolgok.

Ne ess kétségbe, ha holnap más okból futnál, mint ahogy tegnapelőtt tetted. Ismerd fel és fogadd el a céljaidat – ez a boldogság egyik alappillére!

Kezdd fejben, szívből!

Néha nem elég a tudat, hogy bizony mozogni kéne, mert az elméletet mintha szakadék választaná el a gyakorlattól.

Pedig jó, ha tudod: kétféle időben történnek veled az előre kitervelt dolgok: először a szívedben és a fejedben, utána pedig a valóságban is.

Amikor tehát úgy érzed, kifogyott az üzemanyag, semmi kedved edzeni, hívd segítségül a tudatodat némi tankolásért!

Vizualizáld, mit szeretnél elérni, s miért! Olyan egyszerű is lehet az egész, mint hogy elképzeled magad vidáman biciklizni – de nagyratörő célok esetén akár a maratont lefutni.

A képi önstimuláció messzire repíthet: egyenesen a pályára, az edzőterembe, vagy akár otthon a szőnyegre, ahol végre nekiláthatsz a napi edzésnek.