Belefáradtál az edzésbe? A motiváció visszaszerzésének 5 lépése

Írta: ,

Máris ráuntál az újévi fogadalomra, vagy a naptártól függetlenül szeretnél ismét rátalálni a régi önmagadra? Egyedül a lustaság akadályozhat meg benne, hogy elérd végre a célodat. Eláruljuk, hogyan küzdheted le a belső Garfield-ot magadban!

Tudd, miért csinálod!

1/5 Tudd, miért csinálod!

Életed különböző szakaszaiban más és más tényező motiválhat a mozgásra.

Olykor színtiszta hiúságból vágsz bele, mert például bele akarsz férni a kedvenc ruhádba – még ha ezt nem is szívesen vallod be magadnak.

Máskor pedig belső lelkesedés hajt előre, s az eredményeknél ezerszer többet jelent számodra a tény: igen, ma is edzettél.

Az első lépés tehát, hogy felelevenítsd, miért kezdtél az egészbe, közelebb kerültél-e a célodhoz, és időközben hogyan változtak körülötted a dolgok.

Ne ess kétségbe, ha holnap más okból futnál, mint ahogy tegnapelőtt tetted. Ismerd fel és fogadd el a céljaidat – ez a boldogság egyik alappillére!

Kezdd fejben, szívből!

2/5 Kezdd fejben, szívből!

Néha nem elég a tudat, hogy bizony mozogni kéne, mert az elméletet mintha szakadék választaná el a gyakorlattól.

Pedig jó, ha tudod: kétféle időben történnek veled az előre kitervelt dolgok: először a szívedben és a fejedben, utána pedig a valóságban is.

Amikor tehát úgy érzed, kifogyott az üzemanyag, semmi kedved edzeni, hívd segítségül a tudatodat némi tankolásért!

Vizualizáld, mit szeretnél elérni, s miért! Olyan egyszerű is lehet az egész, mint hogy elképzeled magad vidáman biciklizni – de nagyratörő célok esetén akár a maratont lefutni.

A képi önstimuláció messzire repíthet: egyenesen a pályára, az edzőterembe, vagy akár otthon a szőnyegre, ahol végre nekiláthatsz a napi edzésnek.

Startolj kicsiben!

3/5 Startolj kicsiben!

Akármit is jelent számodra a „kicsi”, érdemes abban kezdeni.

Ha évek óta nem adtad mozgásra a fejed, már a régi futócipőd felpróbálása is óriási löketet adhat.

Aztán egy séta a háztömb körül – kilométerről kilométerre, miközben érzed végre megmozdulni a tagjaidat. És ez így teljesen rendben van!

A cselekvés ébreszt benned további motivációt, tehát ne legyél rest beindítani a dominószerű folyamatot!

Fontos, hogy ebben a szakaszban ne hagyatkozz mások véleményére, vagy ha mégis megteszed, olyanokkal társalogj, akik hasonló léptékben gondolkodnak, mint te.

A lépéseid hosszát senki és semmi se befolyásolja – csináld, ahogy jó neked!

Gondolj bele, milyen lesz utána!

4/5 Gondolj bele, milyen lesz utána!

Az már világos, hogy fantasztikus érzés lesz végre teljesíteni a célodat: formába lendülni, leadni akárhány kilót, vagy beleférni a kedvenc nadrágodba.

De vajon azt is tudatosítod-e magadban, hogy már egyetlen edzésnek is milyen elképesztő hatása van?

A hétköznapok apróbb boldogsághormon-bombái adják meg a késztetést az állandó sportra, így zökkenhetsz vissza a régi mozgási rutinodba.

Ám nem tudhatod előre, ez a varázs mikor történik meg. Lehet, hogy már az első alkalommal, de az is, hogy csak a tizenötödikkel.

Ne agyalj rajta, inkább mérlegelj: mivel érsz többet, egy óra Facebook-hírfolyam görgetéssel, vagy ugyanannyi edzéssel?

Legyél kíméletes magadhoz!

5/5 Legyél kíméletes magadhoz!

Tökmindegy, miért akarod újrakezdeni a sportot. A legfontosabb, hogy mindvégig a szeretet is motiváljon – önmagad és az élet szeretete.

Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy tisztában legyél vele: nem azért edzenél ismét, hogy kínozd magadat. Hanem azért, hogy extra örömöt találj a mindennapokban!

Minél régebb óta adod meg magad a lustaságnak, annál inkább megfeledkezhetsz róla, milyen érzés odaállni a tükör elé, s azt mondani: igen, ma is megcsináltad!

Nem véletlen, hogy kutatások bizonyítják: a rendszeres edzés jobb önbizalmat, kedvezőbb testképet és kevesebb stresszt eredményez.

Ezek után szükséged van még további érvekre…?