Az öt leghatásosabb saját testsúlyos gyakorlat, amit akár otthon is végezhetsz

Írta: ,

Nem kell ahhoz egy drága kondibérlet vagy sok idő, hogy rendszeresen edzz, sőt nem kell hozzá semmi extra, csak a saját tested. A saját testsúlyos gyakorlatok ugyanis – ha megfelelően végzed őket, legalább olyan hatékonyak, mint bármelyik másik edzés, így nem lehet több kifogásod, akár otthon is végezheted őket! Lássuk a legjobbakat!

Mint minden edzésnél, a saját testsúlyos feladatok esetén is nagyon fontos – főleg, ha otthon, egyedül végzed őket – hogy odafigyelj a részletekre és megfelelően csináld.

Akkor leszel a leghatékonyabb, ha rövid intervallumokban teljes erőbedobással végzed a gyakorlatokat, hiszen így akár fél óra is elég lesz ahhoz, hogy elfáradj és jól átmozgasd magad.

Ja, és még egy fontos tipp: válassz olyan gyakorlatokat, amik minél több izomcsoportot megmozgatnak, hiszen ezzel még hatékonyabb lehetsz!

Burpee Kép forrása: fashionetter.com

Hogyan csináld?

Lehet, hogy burpee-ként nem ismerős annyira, de az iskolás évekből lehet, hogy dereng valami, ha azt hallod, hogy négyütemű fekvőtámasz.

Állj vállszéles terpeszállásba, majd a négyütemű fekvőtámasz végén a fejed fölött érintsd össze a kezed. Ez nem csak azért fontos, mert így szabályos, hanem azért is, hogy intenzívebb legyen a mozgás!

Miért hasznos?

Ez egy szuper alapgyakorlat ahhoz, hogy mindenedet megmozgasd néhány perc alatt, kezdve a felsőtesttől, a hasizmon át a lábadig. Ha elég intenzíven csinálod, akkor cardio edzésnek is szuper, és ne aggódj, az első pár után jobb lesz majd!