Aludj a jobb futóteljesítményért!

Írta: ,

Szeretnél még jobban, gyorsabban, többet futni, és már úgy érzed, mindent megtettél? Biztos ez? Akár hobbi futó vagy, akár teljesen komolyan veszed, néhány alapdologra nagyon oda kell figyelned, ha jól szeretnél teljesíteni, és jól is akarod érzeni magad közben. Ezek az alapok az edzés, a táplálkozás és a pihenés, amelyeknek megfelelő arányban kell jelen lenniük a mindennapjaidban. Mi most az utóbbira adunk tanácsokat, főként az alvásra!

Rendszeresség Kép forrása: tumblr, thisfemaleform

Mivel a tested alvás alatt regenerálódik, fontos, hogy napi 8-9 órát a pihenésre szánj. Ilyenkor stabilizálódnak a testedben a sérült elemek, a hormonháztartásod helyreáll, szinte megújulsz. Viszont, ha rosszul és keveset alszol, ezek a folyamatok elmaradnak, később könnyen lesérülhetsz, illetve a terhelést is nehezebben viseled majd.

Ha ezen szeretnél változtatni, helyezz nagyobb hangsúlyt a rendszerességre! Igyekezz minden nap nagyjából azonos időben kelni és feküdni, így a szervezeted megszokja a menetrendet és nem fogsz álmatlanul forgolódni még az éjszaka közepén is. Ha általában keveset alszol, próbáld apránként, fokozatosan hozzászoktatni magadat a nagyobb mennyiséghez.

Koncentrálj az estére Kép forrása: shopstyle.com

A legtöbb futó szereti még munka előtt letudni az aznapra tervezett távot, és ez minden szempontból hasznos.

Viszont így az extra alvást nem reggel tudod hozzáadni a meglévőhöz, hanem este!

Szóval bújj korábban ágyba! Fölösleges 10 részt megnézni az aktuális kedvenc sorozatodból, elégedj meg hárommal...