A lapos has 4 konyhai titka + részletes edzésterv

Írta: ,

Jobb, ha már az elején tisztázzuk, a lapos has bizony a konyhában készül! Mindegy mennyit és mit edzel, ha nem figyelsz oda az étkezésedre, sose lesz lapos, tónusos és feszes hasfalad. Tehát, mielőtt őrült tempóba bevetnéd magad a fitness terembe vagy végigpörgetnéd a Youtube-ot hasedzések után kutatva, lássuk azokat az alapszabályokat, amik betartásával centiket karcsúsodsz!

1. Felejtsd el a gyors felszívódású szénhidrátokat!

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a rossz szénhidrátok mennyire káros hatással vannak a szervezetre, nem mellesleg pedig a legnagyobb ellenségei a lapos hasnak. Mindazonáltal szénhidrátra szüksége van a szervezetnek, így teljesen nem hagyható el a bevitelük.

Mi a megoldás tehát? Cseréld le a gyors ch-kat lassú felszívódású társaikra! Fehér kenyér helyett – ha mindenképpen ragaszkodsz a péksüteményekhez – válaszd a teljes kiőrlésűt, fehér rizs helyett a basmatit válaszd, és egyél nagyon sok zöldséget, ha lehet, csak forrázva vagy grillezve. Elsőre talán sokkolónak hathat a hirtelen változás, de hamar rájössz majd, hogy rengeteg ínycsiklandó recept épül lassú felszívódású szénhidrátokra, így az étkezés mit sem veszít élvezeti értékéből - sőt!

2. Tapasztald ki az ideális rostbeviteled

Mint azt tudjuk, a megfelelő anyagcserének hatalmas szerepe van a lapos has elérésében, hiszen, ha folyton székrekedéssel, haspuffadással küzdünk, sose lesz igazán lapos a hasunk. Ebben nagy szerepe van a rostbevitel mérséklésének. Minden embernek más a rostigénye, így könnyen előfordulhat, hogy pontosan azért szenvedünk anyagcserezavarokkal, mert túl kevés vagy túl sok rostot viszünk a szervezetünkbe. Az optimális mennyiséget türelemmel kitapasztalhatjuk házilag is, de kérhetünk szakértő segítséget is az ügyben.

3. Méregtelenítés és vízhajtás

Bizonyos időközönként elengedhetetlen a méregtelenítés, még akkor is, ha folyton odafigyelünk az étkezéseinkre. Egyfelől a környezetünkből is rengeteg káros anyag kerülhet a szervezetünkbe, másfelől vannak vitaminok és ásványi anyagok, melyek szeretnek felhalmozódni, és amelyeket olykor érdemes kicsit felfrissíteni.

Általában tavasszal és ősszel javallott a méregtelenítés, amihez számtalan módszert és receptet találunk a neten. A vízhajtást azonban sokkal gyakrabban érdemes megejteni, pláne, ha kezdő életmódváltó/edző vagy. Erre tökéletesen megfelel a zöld tea, vagy bizonyos táplálék kiegészítők, melyekről érdemes a szakboltokban érdeklődni.

4. Sose eddz effektív hasra!

Sokan elkövetik a hibát, hogy a felülésekben, hasprésekben és társaikban látják a megoldást a lapos has eléréséhez, pedig ez nem így van. Az izmos és tónusos has eléréséhez elengedhetetlen a törzsedzés, ami átfogó, minden izmot megmozgató gyakorlatokból áll. Látványos fejlődést mindig olyan edzéssel érhetünk el, mely egyszerre több izomcsoportot is dolgoztat, és gyakran pontosan azok a gyakorlatok a leghatásosabbak, melyekről elsőként nem is gondolnánk.

És akkor, íme, az edzésterv, amit akár otthon is elvégezhetsz! Érdemes hetente legalább 3-4 alkalommal elvégezni a látványos és gyors eredményért, persze mellette a megfelelő táplálkozás elengedhetetlen.

Az edzéstervet a következő oldalon láthatod!