A 6 legnagyobb hiba a kezdő sportolók körében

Írta: ,

Nagy szó, ha végre rászánod magadat a sportolásra, holott idáig még a gondolatát is kerülted, hogy felhúzz egy tornacipőt. De mégis milyen bakikat követhetsz el már a legelején?

Gyorsan akarsz nagy eredményt

A sportolás elkezdésének leggyakoribb oka nem az, hogy egészségesebben és fittebben élhessünk, hanem hogy fogyni szeretnénk. Emiatt aztán a megerőltető sport sokszor társul diétával, vagy ami még rosszabb, koplalással.

Ez azonban sajnos azt is jelenti, hogy pillanatok alatt rosszul lehetsz az edzés során, főleg akkor, ha nagy melegben állsz neki mozogni.

A koplalásnak egyébként sincs értelme, azt pedig el kell fogadni, hogy még az álomalak eléréséhez is szükség van az étrend megreformálására, de normális és élhető körülmények között.

Csak akkor sportolsz, ha kedved van

Látványos és tartós eredményt nem lehet elérni olyan elhatározással, hogy „majd sportolok, ha lesz időm rá”.

Az edzés időpontjának igenis szentnek kell lenni, nem lehet „majd-okra” és „talán-okra” hagyatkozni, mert annak legfeljebb heti egy edzés lesz a vége.

Ez is több mint a semmi, de ennyitől nem lehet látható eredményt várni. Fogyás esetén a heti 3-5-ször végzett, kb. 1-1,5 órás kardió edzés az ideális.