A 6 leggyakoribb hiba edzés után

Írta: ,

A valódi fejlődés azután történik, hogy magad mögött hagyod a futópályát, az edzőtermet vagy az otthoni fitnesz-szőnyeget – és ebben a sportszakemberek is egyetértenek. Az izmaid regenerálódási és újjáépülési fázisa ugyanis kulcsfontosságú az alakod meg az erőnléted szempontjából. Sajnos ezt kitartó mozgás mellett is elég könnyen alááshatod…

Elhagyod a lenyugvási szakaszt

A testednek időre van szüksége ahhoz, hogy a megterhelést követően helyreálljon a pulzusod és a vérnyomásod. Ezzel csökken minimálisra a sérülés és a károsodás kockázata.

A legegyszerűbb módszer, ha ugyanazt a gyakorlatsort végzed egyre lassabban, mielőtt teljesen leállnál: futásból először kocogásra, majd sétára váltasz, a step aerobicot pedig lépcső nélkül, egyre kisebbeket lépve fejezed be.
Elfelejtesz nyújtani

Fölösleges időpazarlásnak tűnhet, hogy edzés után még maradj egy kicsit, és nyakatekert mozdulatokat végezz – holott annyi más dolgod lenne!

Ezzel azonban megfosztod az izmaidat a formásabb és egészségesebb fejlődés lehetőségétől, valamint az ízületeidet sem tehermentesíted. 
 
Az időspórolásért ráadásul másnap kamatostul kell megfizetned, mivel az izomláz sokkal gyakoribb és intenzívebb a nyújtást hanyagolók körében.