5 tipp, ha extra gömbölyű idomokkal kezdesz jógázni

Írta: ,

Mindig is ki szeretted volna próbálni, milyen jógázni, de semmi kedved tökéletesre szálkásított, izmos testű résztvevők között hajlongani? Eljött az ideje, hogy félretedd a félelmeidet, hiszen a keleti filozófia által életre hívott mozgásforma csak annyiban szól a külsődről, hogy segít elfogadni magadat!

Vedd lazán!

A nyugati társadalmak egyenesen „belenevelik” az emberbe, hogy a valamire való testmozgásnak gyorsnak és intenzívnek kell lennie.

Ezt bizonyítják azok nagyvárosi jógairányzatok is, amelyek inkább hasonlítanak aerobikos gyakorlatsorra, mintsem egyensúlyteremtő ászanák füzérére.

Pedig a teljes ellazulás az egyik legjobb dolog, amit a testeddel lehetsz.


Tudtad? 5 testi-lelki probléma, melynél bizonyítottan segít a jóga


A ráérős jógaórák ráadásul fejlesztik a hajlékonyságodat és az állóképességedet is, plusz a központi idegrendszerre hatva visszaszorítják a stresszhormonok termelődését – ennélfogva csökkentik az esetleges gyulladást a szervezetben amellett, hogy felpörgetik az anyagcserét.

Kezdőként vagy haladóként is bátran válassz tehát „nyugis” jógát, mert legalább olyan sokat ér!

Hallgass az ösztöneidre!

Minden sporttevékenység és mindenféle testalkat esetén az a legfontosabb, hogy biztonságban érezd magad.

A jóga nyújtotta előnyöket is akkor használhatod ki a leginkább, ha odafigyelsz a saját határaidra, s minden mozdulatot kellő körültekintéssel végzel.

Minden ember fizikai valója egyedi és megismételhetetlen, tehát még véletlenül se hasonlítsd össze másokéval a „teljesítményedet”.

Lehet, hogy a melletted gyakorló lány sokkal mélyebbre tud hajolni valamelyik helyzetben, de egy másik pont neked lesz kényelmesebb – ennek semmi jelentősége.

Az oktató instrukcióinak betartása mellett hagyd, hogy mindvégig a belső hang vezéreljen! Hidd el, tudja, mi a jó neked.