5 tipikus hiba, amit a kezdő sportolók elkövetnek – Baj lehet belőle!

Írta: ,

Eldöntötted, megszületett az elhatározás, most már biztos vagy: itt az ideje változtatni az életmódodon, elég a kanapén lustulásból, formába fogod hozni magadat! Ennél jobb ötleted nem is születhetett volna, de mielőtt belevetnéd magad a nagy változtatásokba, olvasd el a cikkünket, hogy megelőzd a kudarcot, vagy éppen a sérüléseket, és ne egy átmeneti fellángolás gyorsaságával hunyjon ki a sport iránti szenvedélyed.

Kihagyod a bemelegítést

Az összes elkövethető hiba közül talán ez tűnik a legbanálisabbnak, mégis ez okozhatja a legnagyobb gondot.

Bemelegítés nélkül ugyanis nemcsak az izomlázat kockáztatod, de egy nagyon komoly sportsérülést is, a húzódás, vagy akár az izomszakadás is lehet a bemelegítés nélküli sport következménye, egy ilyen sérülés pedig nem csak átmenetileg teszi pihenőpályára a sportkarrieredet, de akár életre szólóan is befolyásolhatja a mozgásodat.

Éppen ezért szánj legalább 15 percet minden alkalommal az alapos bemelegítésre és nyújtásra, edzés után pedig legalább ennyi időt fordíts a levezetésre is.

Ha az idő hidegebbre fordul, és kinti sportot űzöl, még fontosabb lesz bemelegíteni az izmaidat, mielőtt nekilendülsz a munkának!

Túl nagy célokat tűzöl ki

Az mindenképpen segít és motivál, ha célokat tűzöl ki magad elé, például, hogy jövőre lefutod a félmaratont, vagy a tél végére képes leszel adott kilométert egy huzamban úszni.

Fontos azonban, hogy ezek az elvárások reálisak legyenek, mert ha teljesíthetetlen tervekkel indulsz, és már az edzések elején elmarad a sikerélmény, akkor gyorsan elmehet a kedved az egész sporttól.

Az, hogy mi számít reálisnak, az egyéni adottságaidtól, és persze attól is függ, mennyi időt szánsz hetente az edzésre.

Érdemes felkeresni egy sportorvost, esetleg egy helyi sportklubot, ahol tanácsot kaphatsz arra vonatkozóan, milyen tervekkel kezdj neki az új hobbinak.