5 szórakoztató mozgásforma, amivel megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől!

Írta: ,

Te is nehezen veszed rá magad az edzésre? Szeretnél valamit tenni az egészségedért, de valahogyan mégsem jutsz el mostanában az edzőteremig? Elképzelhető, hogy egyszerűen csak nem találtad még meg a számodra megfelelő mozgásformát! Nem baj, ha nem vonzanak a kondi gépek, vagy a futás, próbáld ki a most következő alakformáló módszereket, melyekkel szórakoztató is lehet az edzés!

1/5 Capoeira

A capoeira egy brazil harcművészeti forma, ami egyesíti a harcművészeteket, az akrobatikát, a táncot és a zenét. Afrikai és brazil gyökereinek köszönhetően a capoeira közel sem egy átlagos edzés, komplex mozgásokból, ütésekből, rúgásokból, és finom táncos mozdulatokból áll össze.

Bár első ránézésre táncnak tűnik, mégsem az, rendkívül összetett és szerteágazó stílusegyveleg, melyben nagy szerepet kap az önismeret és a tisztelet is.

A mozdulatok és pózok segítségével hatékonyan edzheted az egész testedet, különösen a törzs, a derék, a fenék és a comb izmait, továbbá javíthatod állóképességedet, illetve egyensúlyérzéked, valamint önfegyelmet tanulhatsz, és magabiztosabbá válhatsz!

És a legjobb, hogy nem csak edzőteremben, a négy fal között végezheted, de jó időben akár a szabadban, például egy parkban is gyakorolhatod!

 

2/5 Légtorna

A légtorna tökéletes mozgásforma lehet azok számára, akik kedvelik a kihívásokat és az adrenalint, közben pedig szeretnék rugalmasságukat, hajlékonyságukat növelni, állóképességüket javítani, felsőtestüket pedig megerősíteni.

A cirkuszi akrobaták körében is kedvelt előadó művészeti formának számtalan fajtája létezik, a vaskarikán végzett aerial hooptól, a testre tekert selyem szalagokkal bemutatott aerial silken át, egészen a lengőtrapézig.

A légtornaedzések egyetlen hátránya, hogy a legtöbbször magas szintű hajlékonyságot és komoly erőnlétet igényelnek, éppen ezért ha nem állsz jól ezen a téren, érdemes először inkább az antigravitációs jógával próbálkoznod! Ez utóbbi amellett, hogy szépen átformálja az alakot, a hátfájástól is megszabadíthat!

3/5 Rúdtánc

A rúdtánc kiváló alkalmat teremt arra, hogy hetente néhány alkalommal szabadjára engedd a benned rejlő csábítót, és ezzel egy időben megszabadulj néhány fölös kilótól is!

Az órák során lehetőséged lesz egy kicsit kiszakadni a hétköznapokból, magad mögött hagyni a problémákat, és néhány órára szexi táncosnővé válni!

A rúdtánc nem csupán erotikus gesztusokból és vonaglásból áll, az akrobatikus elemek, a balett, a kortárstánc, és a jóga mozdulatai egyaránt helyet kapnak benne, ezáltal ez a mozgásforma hatékonyan edzi az egész testet a karoktól, a hason át, egészen a lábakig, ráadásul hosszú távon önbizalmat adhat!

4/5 Hulahopp karika

Nincs időd eljárni csoportos edzésekre, vagy aerobic órákra? A hulahopp karikával még a lakásból sem kell kimozdulnod!

Gondoltad volna, hogy egy intenzív hulahoppozással akár 600 kalóriát is elégethetsz egy óra alatt? Bár először nem könnyű elkezdeni az edzést, de amint ráérzel a helyes technikára, nem tudod majd abbahagyni a gyakorlást!

A hulahopp karika az egyik legjobb eszköz a fogyáshoz, fokozza a kalóriaégetést és segít megszabadulni a súlyfeleslegtől!

Nem mindegy azonban milyen eszközt használsz, a gyerekkori játékok helyett, szerezz be inkább egy kifejezetten felnőtteknek szánt, fitnesz célra kifejlesztett nagyobb méretű darabot, amelyet pörgetni is nehezebb!

 

Tollaslabda Kép forrása: jaggat/depositphotos.com

5/5 Tollaslabda

A tollaslabdázás egyike azon nagyszerű sportoknak, amelyeket bárhol és bármikor végezhetsz! Ráadásul komoly függőséget okozhat!

Bár a tenisz és a squash hasonlóan szórakoztató lehet, ezekhez a mozgásformákhoz viszonylag nagy tér és komolyabb felszerelésre lehet szükség.

Ezzel ellentétben a tollaslabda játék könnyű, gyorsan elsajátítható, a kertben, vagy a parkban is gyakorolhatod, és még háló sem kell hozzá!

Előnyei közé tartozik még, hogy kiválóan átmozgatja a testedet, továbbá javítja az állóképességedet.