5 nyújtógyakorlat, amit soha ne hagyj ki futás után

Írta: ,

A futás leginkább a láb izmait veszi igénybe. Bizonyára már Veled is előfordult, hogy másnap, sportolás után izomlázad volt, vagy esetleg úgy érezted, meghúzódott valamid. Valószínűleg mindez azért történt, mert nem melegítettél be jól vagy éppen a levezető-gyakorlatokról feledkeztél meg. Cikkünkben most mutatunk 5 olyan nyújtógyakorlatot, amit érdemes minden egyes futás után végigcsinálnod!

Nyújtás felhúzott lábakkal Kép forrása: popsugar.com

Ez az egyik legalapvetőbb nyújtógyakorlat, amelyet valószínűleg mindenki ismer. Mindenféle testmozgás előtt és után érdemes megcsinálni, ha pedig futsz, akkor szinte kötelező, hiszen pont a futás során leginkább igénybe vett combizmaidat nyújtja ki.

Álló helyzetben az egyik lábadat emeld hátra, majd a kezeddel fogd meg a bokádat, húzd fel a lábfejedet, majd húzd a feneked felé és tartsd így pár másodpercig.

Ha elvesztenéd az egyensúlyodat, kapaszkodj meg egy közeli oszlopban vagy fában. Ezt követően tedd le a lábadat és végezd el a gyakorlatot a másik lábaddal is.

Nyújtsd a lábfejedet is Kép forrása: popsugar.com

Futás után nem csak a combizmainkat kell nyújtani, hanem a lábfejünket is.

Ha végeztél az aznapi kocogással, keress egy padkát vagy egy falat, támaszd neki a lábfejedet úgy, hogy a lábujjak magasabban legyenek, mint a sarkad.

Ügyelj rá, hogy a testsúlyod is ezen a lábadon legyen.

Feszítsd meg, tarts így 10-15 másodpercig - ha szükséges, támaszkodj meg közben -, majd állj vissza alaphelyzetbe és végezd el a gyakorlatot a másik lábadra is.