5 nyári mozgásforma, amivel észrevétlenül égetheted a kalóriákat

Írta: ,

Itt a nyár, úgyhogy irány a természet! :) Az alábbi, szabadban végezhető sportok úgy formálják az alakot, hogy az ember szinte észre sem veszi. Néhány dologra azonban oda kell figyelni, ha a szabadban sportolsz: sapka vagy kalap legyen rajtad, hogy elkerüld a napszúrást, és a naptejet se felejtsd otthon! Fogyassz sok folyadékot, és ne tartózkodj a tűző napon délelőtt tizenegy, valamint délután három óra között! Ha betartod ezeket az alapvető szabályokat, és rendszeresen áldozol a nyári sportok oltárán, testileg és lelkileg megújulva köszöntheted majd az őszt.

Úszás Kép forrása: tumblr, thestylishgypsy

1/5 Úszás

Igaz, hogy úszni nem csak nyáron lehet, de nincs is annál üdítőbb élmény, mint napsütésben, a szabad ég alatt lubickolni; ilyenkor nem csak a test, a lélek is fürdőzik. Úszás közben az összes fontosabb izomcsoport működésbe lép, és a szervezet óránként 500-700 kilokalóriát éget el.

A gyorsúszás különösen alkalmas a test formálására, mivel egyaránt megdolgoztatja a hát- és a hasizmot, valamint a csípőt és a combot. Ez a sport az egész szervezetre kedvező hatással van. A rendszeresen úszók egészségesebbek és szemmel láthatóan fittebbek nem úszó társaiknál.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy úszás közben a sportsérülés veszélye igen csekély!

Vízibiciklizés

2/5 Vízibiciklizés

Tekerheted a járgányt egyedül, vagy a családdal, barátokkal közösen, a szórakozás mellett a kalóriaégetés is garantált. Vízibiciklizés közben a test más helyzetet vesz fel, mint amikor a szárazföldön tekersz – ilyenkor különösen a fenék, a comb és a vádli izomzata dolgozik.

A karod szabadon marad, így akár még egy fagyit is el tudsz nyalni közben, kényelmesen. Ha viszont egy lángossal többet ettél a kelleténél, hagyd a többieket napozni, és vállald magadra a lábmunkát, így ugyanis sokkal több kalóriát égethetsz el, mintha ketten hajtanátok a bringát.

Ezzel a vízi sporttal óránként körülbelül 250 kilokalóriától szabadulhatsz meg.

Strandröplabda

3/5 Strandröplabda

Ugye, milyen fenséges érzés, amikor a meztelen talpad belesüpped a homokba? Amikor szinte külön-külön érzed a homokszemcséket, ahogy a lábujjaidat simogatják?

Ha pedig még ugrabugrálsz is benne, azzal nem csak az ízületeidnek kedvezel, de formásabb felsőtestre, fenékre és combokra is szert tehetsz. Egy átlagos testtömegű ember egyórányi strandröplabdázással körülbelül 200-250 kilokalóriát éget el.

Ez azt jelenti, hogy nyugodtan elcsábulhatsz egy háromgombócos fagyira a strandon, röplabdázás előtt vagy után! ;)

Kerékpározás Kép forrása: tumblr, themessesofmen

4/5 Kerékpározás

Mennyivel jobb a szabadban kerékpározni, mint otthon a TV előtt, vagy épp az edzőteremben! Egy óra biciklizés mínusz 500 kilokalóriát jelent.

E mozgásforma az izmokat láthatóvá teszi, az izomtónusokat pedig szebbé varázsolja.

Úgy segít megszabadulni a túlsúlytól, hogy nem terheli meg az ízületeket és az izmokat.

Ezen kívül oldja a stresszt, és ha nincs stressz, stresszevés sincs.

Nem utolsó sorban pedig egészséges és környezetkímélő alternatívája a közlekedésnek.

Jóga Kép forrása: tumblr, tumblrgymyoga

5/5 Jóga

Akár a kertben egyedül, akár egy csoporthoz csatlakozva valamelyik parkban, szabadban jógázni mindig üdítő élmény.

Tekintettel arra, hogy a jóga sokkal több, mint egy edzésfajta – nem csak a testet, de a lelket és a szellemet is karbantartja –, mi lehetne a megfelelőbb helyszín a gyakorlására, mint a természet lágy öle?

Az ember nem is gondolná, hogy néhány kitartott póz milyen mértékben képes megmozgatni a test teljes izomzatát. A jóga segít megszabadulni a felesleges kilóktól, és közben formálja az alakot. Egyórás gyakorlással körülbelül 300 kilokalória égethető el.

Ha jógagyakorlatok segítségével fogysz, az eredmény ráadásul tartós is lesz, a leadott kilók nem térnek vissza.