5 nyári mozgásforma, amivel észrevétlenül égetheted a kalóriákat

Írta: ,

Itt a nyár, úgyhogy irány a természet! :) Az alábbi, szabadban végezhető sportok úgy formálják az alakot, hogy az ember szinte észre sem veszi. Néhány dologra azonban oda kell figyelni, ha a szabadban sportolsz: sapka vagy kalap legyen rajtad, hogy elkerüld a napszúrást, és a naptejet se felejtsd otthon! Fogyassz sok folyadékot, és ne tartózkodj a tűző napon délelőtt tizenegy, valamint délután három óra között! Ha betartod ezeket az alapvető szabályokat, és rendszeresen áldozol a nyári sportok oltárán, testileg és lelkileg megújulva köszöntheted majd az őszt.

Úszás Kép forrása: tumblr, thestylishgypsy

Igaz, hogy úszni nem csak nyáron lehet, de nincs is annál üdítőbb élmény, mint napsütésben, a szabad ég alatt lubickolni; ilyenkor nem csak a test, a lélek is fürdőzik. Úszás közben az összes fontosabb izomcsoport működésbe lép, és a szervezet óránként 500-700 kilokalóriát éget el.

A gyorsúszás különösen alkalmas a test formálására, mivel egyaránt megdolgoztatja a hát- és a hasizmot, valamint a csípőt és a combot. Ez a sport az egész szervezetre kedvező hatással van. A rendszeresen úszók egészségesebbek és szemmel láthatóan fittebbek nem úszó társaiknál.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy úszás közben a sportsérülés veszélye igen csekély!

Vízibiciklizés

Tekerheted a járgányt egyedül, vagy a családdal, barátokkal közösen, a szórakozás mellett a kalóriaégetés is garantált. Vízibiciklizés közben a test más helyzetet vesz fel, mint amikor a szárazföldön tekersz – ilyenkor különösen a fenék, a comb és a vádli izomzata dolgozik.

A karod szabadon marad, így akár még egy fagyit is el tudsz nyalni közben, kényelmesen. Ha viszont egy lángossal többet ettél a kelleténél, hagyd a többieket napozni, és vállald magadra a lábmunkát, így ugyanis sokkal több kalóriát égethetsz el, mintha ketten hajtanátok a bringát.

Ezzel a vízi sporttal óránként körülbelül 250 kilokalóriától szabadulhatsz meg.