5 mozgásforma, ami enyhíti az ízületi fájdalmat

Írta: ,

A krónikus ízületi gyulladásra egyelőre nincs gyógymód, ám rengetegféle enyhítő terápia közül lehet választani. Az egyik legpraktikusabb, legolcsóbb és legegészségesebb módszer a rendszeres mozgás. Összegyűjtöttük azt az öt alternatívát, amibe teljesen kezdőként is biztonsággal belevághatsz!

Séta

1/5 Séta

Akár hiszed, akár nem, a megfelelő körültekintéssel végzett, fizikai állapotnak megfelelő mozgás képes csillapítani a fájdalmat, serkenti az érintett rész vérkeringését, ráadásul szembeszáll az ízületi gyulladás olyan rizikófaktoraival, mint például a túlsúly vagy a passzív életmód.

Még a legidősebb, kifejezetten rossz állapotban lévő arthritis-es betegeknek is javasolják az orvosok, hogy hetente legalább 3-5 alkalommal sétáljanak 10 percet, ami jobb erőben akár mindennap egy óra is lehet.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) egyébként heti ötször félóra mászkálást szorgalmaz mindenkinek.

A séta erősíti a lábizmokat, aminek köszönhetően kevesebb terhelés hárul az ízületekre. Emellett összenyomja és ellazítja a térdet, így tápláló oxigénhez jutnak az ízületi szövetek. A hosszabb sétákba sietősebb etapokat is beépíthetsz idővel.

Súlyos csípő- vagy térdprobléma esetén természetesen a dokival is egyeztetni kell!

Vízi edzés

2/5 Vízi edzés

A meleg, nagyjából 28-33 fokos víz ellazítja az izmokat és csillapítja a fájdalmat.

Az úszás és a vízi aerobik tehát tökéletes a megmerevedett, fájó ízületeknek is – de már az is szuper, ha van lehetőséged vízben sétálni, esetleg kocogni.

A siker titka, hogy a víz tompítja a gravitáció erejét, ennélfogva mérsékeli a csípőt, a térdet és a gerincet érő terhelést. Kifejezetten jót tesz, amennyiben súlyos fájdalom kínozza a csípődet vagy a térdedet.

A víz ellenállása tizenkétszeres a levegőhöz képest, emiatt bármilyen mozgást érdemes inkább benne elvégezned.

Az uszodákban és a fürdőkben általában fix órarend szerint várják a mozogni vágyókat, így amennyiben városban laksz, valószínűleg nem kell a programért messzire menned.

Fontos, hogy a fürdőruha kiválasztásakor főszerepet kapjon a kényelem, és a víz lehetőleg a válladig érjen! A bemelegítésről itt se feledkezz meg.