5 konditermi trükk, amivel meglepően sok kalóriát égethetsz el

Írta: ,

Csak egy szűk órád van a konditeremben, de szeretnéd kihozni magadból a maximumot? Most ajánlunk néhány olyan gyakorlat, amikkel nem csak izgalmasabbá és változatosabbá teheted az edzésedet, de meglepően sok kalóriát is elégethetsz! 

Homokzsák Kép forrása: petapixel.com

1/5 Homokzsák

A homokzsák a súlyzók mellett egy szuper eszköz arra, hogy rövid idő alatt sok kalóriát égess el.

A homokzsákokban az a jó, hogy nincs rajtuk fogás, így a karokban még több izomcsoportot megmozgatnak.

Jó, ha a szokásos gyakorlatokat néha homokzsákkal dobod fel, hiszen a guggolás, a kitörés vagy a törzsdöntés súly nélkül is hatékony, de súllyal megtöbbszörözöd a gyakorlatok hatékonyságát.

Ugrókötél Kép forrása: mymodernmet.com

2/5 Ugrókötél

Az ugrókötelezés az egyik legegyszerűbb mozgásforma – még otthon is könnyen bevethető, és nem is gondolnád, mennyire hatékony!

Nagyjából 100-120 percenkénti ugrálással körülbelül 13 kalóriát égetsz el, így ha nincs sok időd, akár ezzel is indíthatod az edzést.

Az ugrókötelezés ráadásul azért is nagyon hasznos, mert a kalóriaégetés mellett az egyensúlyérzéked is javul, több izomcsoportot aktivizálsz, mint a kocogás során, és a végtagok összhangja is fejlődik!

3/5 TRX

A TRX edzések sem maradhatnak ki ebből a listából, hiszen minimális eszköz- és helyigényük van, szuperül variálható kalóriaégető gyakorlatokat végezhetsz rajta, de a kezdésnél nem árt egy-két alapot edző segítségével elsajátítani.

A TRX-ben az a jó, hogy nem terheli az ízületeket, de az erőközpontot és a gerinc környékét nagyon jól fejleszti. Ha már gyakorlott vagy, akkor végezheted egyedül, kiscsoportokban személyi edzővel, de akár csoportos órán is.

Tipp: Ha egyik nap egy kevésbé pörgős órára vágysz, akkor próbáld ki a TRX jógát is!

Kettlebell Kép forrása: isaacinsoll.com

4/5 Kettlebell

Ma már szinte minden konditeremben van kettlebell, amivel nagyon változatos gyakorlatokat végezhetsz.

Nem árt azonban, ha az elején kikéred egy edző tanácsát, hogy milyen gyakorlatokat végezz, hiszen, mert ha rosszul csinálod, könnyen meg is húzhatod magad.

A legjobb kalóriaégető gyakorlatok a swing, a deadlift vagy a guggolás.

Ha kifogytál az ötletekből, akkor plusz gyakorlatokért kattints IDE.

5/5 Tabata

A tabata szuper hatásairól már egy korábbi cikkünkben írtunk, de ha kalóriaégetésről van szó, ebből a listából sem maradhat ki.

Tabatázáskor a 20 másodperc munka, 10 másodperc pihenést váltogathatod különböző gyakorlatokkal, például burpee-vel (négyütemű fekvőtámasz), guggolásból felugrással vagy sprinttel – így eszközök nélkül akár otthon is kezdheted ezzel a napod!

Tipp: Persze az edzésformák variálásán kívül az étkezésre is kiemelten figyelned kell, ha gyorsan le szeretnél dobni pár kilót. Például ha egy kis édességre vágysz, csoki helyett inkább dobj be egy kalóriaégető smoothie-t almából, sárgabarackból és grapefruitból!