5 dolog amivel motiválhatod magadat az otthoni edzésben

Írta: ,

Az otthoni edzés erejét sokan alábecsülik, pedig időnként ez lehet az egyetlen megoldás, ha mozogni szeretnél. Tény, hogy egy átlagos nappaliban kis eséllyel tudod tökélyre fejleszteni az izomzatodat, de ha megszabadulnál néhány kilótól, és feszesednél itt-ott, akkor már heti néhány alkalommal is szép eredményt érhetsz el. Na de hogyan motiválhatod magadat?

Válassz megfelelő tornát

Az első és legfontosabb szabály – függetlenül attól, hogy otthon, vagy valahol máshol tornázol –, hogy szeresd azt, amit csinálsz. Ennél jobb motivációt keresve sem találnál!

Ha örömödet leled a mozgásban, akkor nem kötelező programnak fogod tekinteni, hanem olyasvalaminek, ami élvezett tölt el, és egyúttal alaposan felpörget, jobb kedvre derít. Bár a négy fal között szűkebbek a lehetőségek, azért nem kell lemondanod ilyenkor sem a változatosságról. Zumba, jóga, pilates, aerobic, vagy valamilyen aktívabb tánc? Ha nem szívesen költekezel, akkor ingyenes, kedvcsináló videókat is találsz a neten, csak győzd a válogatást!

Az edzés időpontján ne változtass

Ahogy a csoportos edzéseknél is számít a pontos érkezés, úgy az otthoni torna esetében is fontos, hogy legyen menetrended. Enélkül ugyanis hajlamos lehetsz rá, hogy elnapold a mozgást, vagy halogasd, hiszen nem vár rád senki, és nem is fizettél, tehát kénytelen leszel magadat motiválni.

Ehhez már kell az erős elhatározásod, egyszerűen el kell döntened, hogy a torna időpontján nem változtatsz. Ennek érdekében már eleve olyan időszakot válassz magadnak, amikor kis eséllyel jöhet közbe bármi. Munka előtt fél órával, vagy éppen délután van rá lehetőséged, hogy néhány tartalmas percet elcsalj? Az otthoni torna óriási előnye, hogy te választod meg az időpontot, de azt tekintsd szentnek, és ne agyalj túl sokat akkor, amikor már ideje nekilátnod az edzésnek.