5 bárhol végezhető edzés, amit kipróbálhatsz a karácsonyi szezonban

Írta: ,

Na igen, tudjuk, hogy a karácsony nem éppen a kemény edzésekről és a leolvadó kilókról szól. Mégis, ha egész évben keményen edzel, és ne adj isten még élvezed is, akkor jó eséllyel ebben a néhány napban sem szeretnél teljesen lazsálni – már csak azért sem, mert a mozgáshoz szokott szervezeted egy idő után tiltakozni fog a semmittevés ellen! Nyugi, nem két órás fegyenc edzést ajánlunk neked erre az időszakra – csak néhány pár perces átmozgató gyakorlatsort, amit bárhol, bármelyik rokonnál elvégezhetsz!

Pilates Kép forrása: yogainspiration.co

1/5 Pilates

A pilates egyébként is zseniális találmány azok számára, akik nem szeretnek ugrálni, súlyokat emelgetni és fel-alá rohangálni – pláne az ünnepi szezonban, amikor az ember lánya amúgy is mormotaüzemmódra kapcsol.

Ne tévesszen meg azonban az, hogy a gyakorlatok mennyire könnyűnek tűnnek! Mivel sokáig kell őket kitartanod, a végére úgy érezheted, hogy minden egyes izmod kifáradt, méghozzá úgy, hogy nem kellett hozzá össze-vissza rohangálnod.

Meleg szívvel ajánljuk a Pilates-királynő Cassie Ho videóit, amik között akár tíz perces átmozgató részeket is találhatsz!

Jóga Kép forrása: julietgisele.com

2/5 Jóga

Jógázni mindig jó! Ha még nem próbáltad, mindenképpen végezz el néhány gyakorlatot – különösen akkor, ha nehezen kapcsolod ki az agyadat, és mindig pörögsz.

A jógagyakorlatok ugyanis rákényszerítenek arra, hogy száz százalékig a testedre figyelj, különben húzódni, fájni fog, és kényelmetlen lesz. A Yoga with Adrienne Youtube-csatornán többfajta gyakorlatsort is találsz, és ami még jobb: a leányzó a tíz percestől egészen az egy órás videókig mindenféle időtartamú edzéseket csinál!

Így biztosan belefér akkor is, ha két karácsonyi mese között szeretnél mozogni, de akkor is, ha már nem tudsz mit kezdeni magaddal, és egy hosszabb nyújtásra vágysz.

HIIT Kép forrása: self.com

3/5 HIIT

A HIIT (high intensity intervall training) minden, csak nem nyugis, ellenben előnye, hogy jó rövid – ez az az új szuperedzés, ami felpörgeti az anyagcserédet, és elég húsz percig csinálnod ahhoz, hogy még órákkal később is égesd a zsírt, amikor már a kanapén heverészel a családdal.

A HIIT annyiból áll, hogy maximális hatásfokú gyakorlatokat kombinál kisebb pihenőkkel – bár rövid ideig kell csinálnod a gyakorlatokat, ilyenkor teljes erőbedobással kell dolgoznod, hogy rendesen felpörgesd a pulzusodat.

A HIIT királynője az ausztrál Kayla Itsines – a Youtube-on könnyen találsz néhány mintaedzést tőle, amik, bár rövidnek tűnnek, garantáltan égetik majd rólad a zsírt.

Instanity Kép forrása: royalfashionist.com

4/5 Instanity

Na jó, az Insanity itt kicsit kilóg a sorból – ezt csak azoknak ajánljuk, akik tényleg pro szinten űzik az edzést, ugyanis elég komoly edzettségi szint kell ahhoz, hogy a végére ne köpd ki a tüdődet még akkor is, ha egyébként eléggé formában vagy.

A Youtube-on több edzés is fenn van a programból – arról fogalmunk sincs, hogy ez mennyire legális, de az biztos, hogy megnézni nem tilos, és már elsőre is látszik, hogy ez egy rendesen izzasztó negyven-ötven perc lesz.

Ha már unod az üldögélést, és kicsit ki szeretnéd csinálni a testedet, mindenképpen próbáld ki, de arra készülj fel, hogy utána pár percig a földön fogsz fetrengeni – és nagyon büszke leszel magadra!

Saját testsúlyos edzések Kép forrása: nike.com

5/5 Saját testsúlyos edzések

Fekvőtámasz, plank, hasizom-gyakorlatok, húzódzkodás, guggolások, kis csalással ugrálókötelezés – a lehetőségek tárháza gyakorlatilag végtelen. A saját testsúlyos edzések még akkor is a gyakorlatok királyainak számítanak, ha egyébként ott van előtted egy edzőterem, és azt a gépet használhatod, amelyiket csak szeretnéd – teljesen máshogyan dolgoztatják meg ugyanis a testedet, mint a súlyzós és gépes gyakorlatok.

Sokkal jobban felkészítenek a való életben használt testmozdulatokra és helyzetekre, és igazi erőt nyersz belőlük, nem csak látszatizmokat. Ezen a videón a leghatásosabb ilyen gyakorlatok találhatók – és ezeket tényleg bárhol el tudod végezni, olyan bontásban, ahogy te szeretnéd, és olyan sokáig, ameddig jólesik.