4 szuperhatékony gyakorlat narancsbőr ellen

Írta: ,

Már javában itt a stand szezon, te mégsem húzol szívesen bikinit, mert a makacs narancsbőrtől sehogy sem tudsz megszabadulni? Akkor itt az idő, hogy a megfelelő táplálkozás és folyadékbevitel mellett pár cellulitgyilkos gyakorlatot is bevess!

Mi a narancsbőr?

A narancsbőrt a méreganyagok felhalmozódása következtében megvastagodó kötőszövetek és megduzzadó zsírsejtek, illetve a köztük pangó nyirokanyag okozza. Ez az oka annak, hogy a narancsbőr azokat sem kíméli, akik egyébként nem küzdenek túlsúllyal, ha a méregtelenítésük nem megfelelő, az ő combjukon is megjelenhetnek a gödröcskék. Az alábbi gyakorlatok abban segítenek, hogy felpörgesd a nyirokanyag keringését, így leszámolj a visszarekedt folyadékkal és a mérgekkel, a szövetek pedig visszanyerjék eredeti feszességüket, így a bőröd sima és ruganyos legyen.

Rúgj ki a hámból!

Ereszkedj a tenyeredre és a térdeidre, majd a jobb lábadat hozd a jobb vállad mellé, a talpad legyen a földön, a lábujjaid nézzenek a kezeid ujjaival egy irányba, előre, arccal is nézz előre, a hátad vonala enyhén lejtsen a feneked felé. Rúgj ki hátrafelé a jobb lábaddal, amilyen magasan csak tudsz, miközben a lábfejed jobbra, oldalra néz, majd hozd vissza a lábadat az alapállásba. Ismételd meg a gyakorlatot tízszer a jobb, majd tízszer a bal lábaddal – ez számít egy körnek. Összesen 4 kört kell elvégezned ebből a gyakorlatból.

Fenék emelés

Feküdj a hasadra, a térdeidet hajlítsd be, hogy a talpad az ég felé nézzen. A lábad legyen egy kicsit szélesebb terpeszben, mint a csípőd. A sarkaid érjenek össze, a lábujjaid pedig kicsit nézzenek el egymástól. A karodat kulcsold össze magad előtt, könyököd legyen a talajon, a fejedet viszont ne tedd le, nézz egyenesen magad elé. Szorítsd össze a fenekedet úgy, hogy a lábaid néhány centire elemelkedjenek a földtől, majd engedd vissza őket. Összesen 30-szor végezd el a gyakorlatot.

Keresztbe-kasul

Ülj le a földre, és a hátad mögött támaszkodj a tenyereidre, a lábaidat nyújtsd ki lazán magad előtt. Az ujjaid nézzenek a feneked irányába. Enyhén hajlított térddel emeld el a fenekedet a talajtól, majd a jobb lábadat tedd keresztbe a bal térded fölött, maradj így egy pillanatig, majd hozd vissza a jobb lábadat, és nyújtott térddel nyújtsd ki a jobb oldalra. Itt is tartsd ki a mozdulatot egy pillanatig, majd ismét keresztezd a lábaidat. Ismételd meg a kört tízszer, mielőtt leteszed a fenekedet, majd jöhet a másik láb 10-es köre. Mindkét lábbal 4-4 kört végezz el.

Told ki a feneked!

Helyezkedj ugyanabba a kiinduló pozícióba, mint az előző gyakorlatnál, de most, amikor a fenekedet felemeled a talajtól, húzd a jobb térdedet az arcod felé, miközben a hátad egyenes marad. Maradj így egy pillanatig, majd nyújtsd előre a lábadat, hajlítsd visszafelé a lábfejedet, miközben behajlítod a könyöködet, így a feneked közelebb kerül a talajhoz. Ez után nyújtsd ki ismét a könyöködet, és húzd be a térdedet. 10 gyakorlat után tedd le a fenekedet, és cserélj lábat, itt is végezz el 10 gyakorlatot. Mindkét lábaddal 4​-4 kört végezz a feszesebb és simább fenék és combok érdekében.