4 ok, amiért érdemes kipróbálni a szabadtéri edzést

Írta: ,

Ma már számtalan edzésforma közül választhatsz, de a legfontosabb, hogy olyan mellett tedd le a voksod, ami passzol a személyiségedhez. Ha például imádsz a természetben lenni, akkor ne erőltesd magadra a konditermi edzéseket, ha pedig rugalmas munkaidőben dolgozol, próbáld ki a délelőtti órákat is, hiszen lehet, hogy a testednek akkor sokkal jobban esik a mozgás. A lényeg, hogy reális célokat tűzz ki magad elé. Én a szabadtéri edzésre szavazok, el is árulom, miért!

Boldogabbá tesz Kép forrása: shopstyle.com

1/4 Boldogabbá tesz

Kutatások szerint a szabadtéri edzések során a test több endorfint termel, mely legfőképpen a friss levegőnek és a napfényből nyert D-vitaminnak köszönhető.

Ha belegondolsz, valóban jobb érzés egy hosszú nap után a friss levegőn mozogni, mintsem bemenni egy izzadságtól túlfűtött terembe.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy utóbbinak nincsenek meg az előnyei – valakit kifejezetten az motivál, hogy sokadmagával csinálhatja a gyakorlatokat egy csoportos órán, míg mások jobban szeretnek egyedül, a saját csendjükben edzeni.

Költség- és időhatékony Kép forrása: locari.jp

2/4 Költség- és időhatékony

Itt aztán nem lehet kifogás a havi kondibérlet költsége! A szabad ég alatt edzeni nem kerül semmibe, és a helyszűke miatt sem kell aggódnod.

Nem kell senkihez sem alkalmazkodnod, egyedül az időjárással kell tudni együttműködni – kora tavasztól késő őszig viszont ezzel sem lesz sok gondod.

Ráadásul az utazási időt is megspórolhatod, hacsak a kedvenc street workout pályád nem a város másik felében található. Kilépsz a kapun az edzőruhádban, és már kezdődhet is a kardió! Ha pedig erősíteni is szeretnél, Budapest rengeteg pontján találhatóak már szabadtéri kondiparkok – a teljesség igénye nélkül: Margitsziget, Városliget, Városmajor, Feneketlen-tó, Vérmező, Óbudai kondipark, Bikás park, Népliget, Hajógyári-sziget.

Több kalóriát égethetsz Kép forrása: blogamelhorescolha.com

3/4 Több kalóriát égethetsz

Ez egyrészt azért van így, mert aki a szabadtéri edzést választja, általában kitolja az edzésidőt.

A szabadban úgy tűnik, mintha gyorsabban telnének az órák, illetve az egyébként utazással és átöltözéssel töltött időt is hozzá lehet adni az edzéshez.

A másik kalóriaégető tényező a napsütés – teljesen más a nyári melegben edzeni, mint egy légkondicionált teremben. Hamarabb beindul az anyagcsere, így több kalóriát égethetsz el rövidebb idő alatt.

Személyre szabott

4/4 Személyre szabott

Általános tévhit, hogy csak a nehéz súlyok emelésével lehet izmot építeni, ugyanis az izmaid nem tudnak különbséget tenni a súlyzók és a saját testsúlyod között. Az edzőtermi edzést is a magad kedve szerint tudod alakítani, de a csoportos óráknál általában a csapat legerősebb láncszeméhez igazítják a tempót. Ilyenkor nem mindig arra figyelsz, hogyan végezd a gyakorlatot, hanem arra, hogy megcsináld. Ez ugyan növeli az akaraterőd, de nem feltétlenül személyre szabott, sőt ha nem figyelsz oda, akár még árthatsz is vele magadnak.

Saját testsúlyos edzésnél is lehet sikerélményed, hiszen edzésről edzésre növelheted a gyakorlatok számát, illetve nehézségi fokát. Ha tudod saját magadat motiválni, és tartod magad a kitűzött célokhoz, akkor nagy örömed lelheted a szabadtéri edzésekben!