4 ok, amiért érdemes kipróbálni a szabadtéri edzést

Írta: ,

Ma már számtalan edzésforma közül választhatsz, de a legfontosabb, hogy olyan mellett tedd le a voksod, ami passzol a személyiségedhez. Ha például imádsz a természetben lenni, akkor ne erőltesd magadra a konditermi edzéseket, ha pedig rugalmas munkaidőben dolgozol, próbáld ki a délelőtti órákat is, hiszen lehet, hogy a testednek akkor sokkal jobban esik a mozgás. A lényeg, hogy reális célokat tűzz ki magad elé. Én a szabadtéri edzésre szavazok, el is árulom, miért!

Boldogabbá tesz Kép forrása: shopstyle.com

Kutatások szerint a szabadtéri edzések során a test több endorfint termel, mely legfőképpen a friss levegőnek és a napfényből nyert D-vitaminnak köszönhető.

Ha belegondolsz, valóban jobb érzés egy hosszú nap után a friss levegőn mozogni, mintsem bemenni egy izzadságtól túlfűtött terembe.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy utóbbinak nincsenek meg az előnyei – valakit kifejezetten az motivál, hogy sokadmagával csinálhatja a gyakorlatokat egy csoportos órán, míg mások jobban szeretnek egyedül, a saját csendjükben edzeni.

Költség- és időhatékony Kép forrása: locari.jp

Itt aztán nem lehet kifogás a havi kondibérlet költsége! A szabad ég alatt edzeni nem kerül semmibe, és a helyszűke miatt sem kell aggódnod.

Nem kell senkihez sem alkalmazkodnod, egyedül az időjárással kell tudni együttműködni – kora tavasztól késő őszig viszont ezzel sem lesz sok gondod.

Ráadásul az utazási időt is megspórolhatod, hacsak a kedvenc street workout pályád nem a város másik felében található. Kilépsz a kapun az edzőruhádban, és már kezdődhet is a kardió! Ha pedig erősíteni is szeretnél, Budapest rengeteg pontján találhatóak már szabadtéri kondiparkok – a teljesség igénye nélkül: Margitsziget, Városliget, Városmajor, Feneketlen-tó, Vérmező, Óbudai kondipark, Bikás park, Népliget, Hajógyári-sziget.