4 edzőtermi etikett szabály, nem csak kezdőknek

Írta: ,

Mielőtt belevágnánk, szeretném tisztázni, hogy az alábbi felsorolás tartalmaz némi fanyar humort, melyet kinek nem inge, ne vegye magára! Mindazonáltal az alábbi pontok betartása valóban fontos – lenne –, de sajnos nem mindig maguktól értetődők egyesek számára. Ezek részben saját, részben sokat hallott/olvasott tapasztalatokra épülnek, melyekkel bizonyára néhányotok már találkozott is – ha nem, akkor roppant szerencsések vagytok, tartsatok ki a jelenlegi edzőtermetek mellett! :)

1. Használj törölközőt!

Bevallom töredékesen, hogy életem első edzőterem látogatása során – nagyjából 5 éve – én sem teljesen értettem a törölköző pontos szerepét, igazából higiéniai okokból vittem magammal. Majd kiderült, hogy részben igazam is volt – de ennek jelentősége a második pontban teljesedik majd ki. Tehát, a törölköző mindazonáltal, hogy remek izzadtságszívó eszköz, arra is szolgál, hogy jelezhessük a többiek felé, mikor egy gépet „lefoglalunk”.

Ez általában a széria edzésnél fontos, mikor nem szeretnénk egy-egy szett után hosszú perceket várni, hogy újra felszabaduljon mondjuk az egyik fekvőpad. Ez egy mindenki számára felismerhető jelzés, és általában a többség tiszteletben is tartja, főleg, ha nem hosszú órákon át pihentetjük egy-egy gépen a frottírt!

2. Tisztítsd le magad után a gépeket!

Minden edzőteremben – legalábbis ahol én jártam eddig – ki van helyezve fertőtlenítő folyadék és papírtörlő, mely arra szolgál, hogy magunk után áttörölhessük vele a használt gépeket, eszközöket. Izzadás során rengeteg méreganyag és baktérium távozik, arról az alap „koszról” nem is beszélve, mely a levegőből ránk tapad. Sajnos ezt sokan szeretik elhanyagolni, így életbe lép az 1-es pontban említett törölköző használat fontossága! Mindazonáltal ez a pár plusz mozdulat tényleg nem igényel nagy erőfeszítést – főleg egy kiadós edzést követően ebbe már csak nem halunk bele –, és az utánunk következő bizonyára hálás lesz érte, szóval, ha tehetjük, tisztítsuk le magunk után a gépeket!

3. Hagyd otthon a páva éned!

Félreértés ne essék, az, hogy valaki nézi magát a tükörben edzés közben, nem feltétlenül azt jelenti, hogy szerelmes önmagába, egyszerűen csak ellenőrizni akarja a technikát, a helyes testtartást! Ahogy azzal sincs probléma, ha valaki edzés után lő egy képet, mert büszke, és mert nyomon követi a fejlődését. Ezek egyáltalán nem zavaróak, mindaddig, amíg nem órákon át tartanak, és nem takarjuk ki másik öt ember elől a tükröt pózolás közben. Ami viszont gyakrabban előfordul, éskissé” frusztráló lehet mások számára:

  • a tökéletes szelfi megkomponálásának röpke fél órája az egyik gépet foglalva – bár lehet, hogy a telefon kitartása ennyi ideig, tényleg felér egy edzéssel
  • a recepciós lány meghódítási kísérlete, miközben áll a sor, és láthatóan a lány sem érdeklődik – csak mondom, fiúk, hogy a kedves mosoly mit sem ér, ha közben forgatja a szemét
  • a csoportos „edzés” a haverokkal/csajokkal, ahol leginkább az ajkakra való gyúráson van a hangsúly, persze mindig az út kellős közepén, megnyomva a hangot egy-egy menőnek hitt részlet esetén, hogy a közelben lézengő hölgyek/urak biztosan meghallják

És hasonlók, amik amúgy nem feltétlenül lennének zavaró tényezők, ha közben nem hátráltatnák a valóban edzeni vágyókat.

4. A „kérlek”, „ne haragudj” és a „köszönöm” szavak használata

Persze ez nem csak az edzőteremre korlátozódik, és véleményem szerint teljesen magától értetődő, sajnos mégis fel kell írnom a listára! Az „Add már oda azt a súlyzót” sokkal szebben cseng a „Kérlek, add oda azt a súlyzót” mondatkörnyezetben. Ahogyan a recepciósnak is jól esik, mikor mosolyogva odanyújtja a kártyád, és jó edzést kíván, ha a „Ja!” helyett legalább egy „Köszi!”-t böfögsz vissza. De a kedvencem talán a „Meddig vagy még itt?” helyett a „Bocsi, de mikor végzel ennél a gépnél?”. Gyakorolni ér!

Kép forrása: wavebreakmediaDepositphotos.com