4 spirituális rutin, ami segít téged a boldogság elérésében és megtartásában

Írta: ,

Nem minden esetben könnyű helyesen dönteni, főleg nem egyszerű úgy élni, hogy örökké csak a boldogság és a kiegyensúlyozottság leng körbe minket. Azonban nem is lehetetlen, és neked is legalább törekedned kell rá. Az alábbi négy spirituális rutin abban segít, hogy könnyebben megtaláld a harmóniát a hétköznapokban, és az így elsajátított összhangot sokáig meg is tarthasd!

1/4 Higgy a karmában!

Az ezoterikus világban nem is kérdés, hogy létezik a karma, és érdemes is a tanításai alapján élni. A karma lényege annyi, hogy amit adsz, azt vissza is kapod: ha nem akkor és ott, akkor máskor, más formában – egyes tanok szerint egy másik életben. Akárhogy is legyen, abból baj még nem született, ha segítettél valakinek, aki rászorult, vagy támogattál valakit, akinek szüksége volt rá. Ha másért nem, a tiszta lelkiismeretért, és azért a tudatért, hogy nem keltél fel hiába, próbálj segíteni másokon!

Vezesd be az új rutint: Minden héten gyűjtsd össze, mennyi jót tettél az elmúlt napokban! Az apró dolgok is számítanak, pl. elengedtél egy sérelmet a füled mellett a nélkül, hogy veszekedtél volna, vagy előreengedtél valakit a villamoson ahelyett, hogy te is nekiálltál volna tolakodni. Ha türelmes vagy és odafigyelsz a jó cselekedetekre, azok teljesen természetesek lesznek az életedben, és te is részese leszel a megmagyarázhatatlannak tűnő, kellemes élményeknek.

2/4 Törekedj a lelki tisztaságra!

A karma gyakorlása már egy igen tökéletes lépés a lelki tisztaság felé, de sok embernek jóval többre van szüksége ennél. Egyszerűen azért, mert annyira zsúfoltak és stresszesek a hétköznapjaink, hogy képtelenek vagyunk lazítani.

Amikor mégis ott lenne az alkalom, akkor pedig általában netezünk, vagy éppen bámuljuk a tévét ahelyett, hogy saját magunkat építenénk, és lelki megújulásunkra törekednénk.

Vezesd be az új rutint: Minden nap legyen minimum 20 perced kizárólag magadra! Ez alatt az idő alatt zárd ki teljesen a külvilágot, tudatosan arra törekedj, hogy helyesen lélegezz, és száműzd magadból a nap rossz emlékeit, élményeit. Ha tökélyre fejlesztenéd a relaxációt, menj el egy meditáció, vagy jógatanfolyamra, esetleg próbáld ki az agykontrollt!

3/4 Sose kívánd a rosszat!

Persze, magának az ember nem sűrűn kíván rosszat, ennek éppen az ellenkezője szokott megesni velünk: másoknak rosszat, magunknak viszont jót kívánunk. Ez ugye jól láthatóan nem túl működőképes elmélet. Nyilvánvaló, hogy egyáltalán nem könnyű mindig mindenkihez pozitívan állni, mindenkinek jót kívánni, de el kell fogadnod: attól, hogy másnak rossz, neked nem lesz jó. A más sérelmén szerzett öröm csak mérgező lehet hosszútávon.

Vezesd be az új rutint: Minden egyes alkalommal, mielőtt sértés hagyná el a szádat, vagy keresztbe tennél valakinek, gondolj bele az ő helyzetébe! Valószínűleg sokkal kevesebbet tudsz róla, mint amennyit hallasz, vagy látsz, nem tudhatod, mit miért tesz. Már csak azért sem szabad előítéletekkel élned! Ahelyett, hogy másnak kívánnál rosszat, kérd magadnak a jót! Mindenki a saját életéért, döntéseiért felelős, ezt te is mindig tartsd szem előtt.

 

4/4 Köszönd meg, amid van!

A hétköznapok gondjai között gyakran elfelejtünk hálásnak lenni azért, ami megadatott, és inkább arra helyezzük a hangsúlyt, ami még hiányzik az életünkből. Nos, ez a pesszimizmus tökéletes melegágya. Nem könnyű persze mindig észrevenni a jó dolgokat, főleg nem akkor, ha egyébként nehéz szakaszon mész át. Azonban azt sosem szabad elfelejtened, hogy vannak olyan emberek, akik még a legrosszabb napjaidon is bátran elfogadnák a problémáidat.

Vezesd be az új rutint: Este lefekvés előtt gondold át, mennyi mindennek örülhettél az adott napon! Reggel pedig, közvetlenül ébredés után is adj hálát: ha másért nem, hát azért, hogy te, és minden családtagod fel tud kelni az ágyból az adott napon. Sokaknak ugyanis sem családtagok, sem ágyak nem adattak… Nem beszélve a járás képességéről. Próbálj mindig új és új csodákat felfedezni a napjaidban!