Ez a világ 10 legtápanyagdúsabb étele

Zabolai Margit
Írta: ,

A helyes táplálkozás alapja, hogy olyan ételeket fogyasszunk, amelyek mindenből annyit tartalmaznak, amennyire éppen szükségünk van. Az egyensúly fenntartása azonban nem könnyű. A BBC felkérésére tudósok több mint 1000 ételt tanulmányoztak, mindegyikhez hozzárendelve egy táplálkozási pontszámot. Minél magasabb a pontszám, annál valószínűbb, hogy az egyes ételek megfelelnek a táplálkozási szükségleteknek, de nem haladják meg azokat, ha ideális mennyiségben fogyasztod őket. Ez a tíz étel kapta a legmagasabb pontszámot.

A tengeri halak ezen családja tápanyagdús és könnyed fehérjeforrás, sajnos azonban a tengerek szennyezettsége miatt akár veszélyes toxinok forrása is lehet.

Táplálkozási pontszám: 69.

Bár nálunk jellemzően a gumót fogyasztják – ami egyébként szintén nagyon egészséges – a nemzetközi konyhában a cékla zöldje is gyakran kerül salátákba, turmixokba, és nem véletlenül.

Kalciumban, vasban, K- és B-vitaminokban is rendkívül gazdag, különösen riboflavikokban, ami a szervezet természetes méregtelenítő folyamataiban játszik fontos szerepet.

Táplálkozási pontszám: 70.

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv