Vacsora bűntudat nélkül: alacsony kalóriatartalmú ötletek

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Vacsora bűntudat nélkül: alacsony kalóriatartalmú ötletek

A vacsora elhagyása alapvetően nem fogyaszt, csupán a nap folyamán bevitt kalóriacsökkenés az, ami számít. Ennek ellenére nem árt, ha utolsó étkezésként egy könnyű, egészséges és finom vacsorát választasz.

Levesek

Nem szabad szó nélkül elmenni a levesek mellett sem, hiszen ezek a forró finomságok tökéletesen eltelítenek, holott kalóriát a megfelelő elkészítési módok mellett alig tartalmaznak.

Diétás levesbe nem tehetsz rántást, legfeljebb keményítővel sűríthetsz. De még jobb, ha olyan levest választasz vacsorára, ami ezt sem igényli.

Ilyen pl. a gyümölcsleves (pudinggal sűrítheted), a zöldségleves, és a sűrűre főzött krémlevesek is.

A levesek töménységének fokozásával próbáld kiváltani a lisztet, tejszín helyett pedig használj összekevert tejfölt és tojássárgáját.

Rakott zöldségek

A rakott zöldséges ételekben az a jó, hogy tényleg kedvünkre variálhatjuk őket, úgy fogyaszthatjuk ezt az egészséges és könnyű vacsorát, hogy csak az ízlésünk és a fantáziánk szabhat határt.

Ha igazán diétás ételre vágsz, akkor a tepsiben csak az egymáshoz passzoló zöldségeket rétegezd, de bátran keverhetsz egy-két adagnyi főtt rizst is a vacsorádhoz.

A tálat szórd meg sajttal is, hogy biztosan jól lakj. Ha a végeredményt túl száraznak ítéled (ez a zöldségek fajtájától függően előfordulhat), akkor zsírszegény tejfölt kínálj mellé.