Uzsonna és tízórai – A két kiegészítő étkezés alapszabályai

Írta: ,

Az egészséges életmód egyik alapszabálya, hogy sosem hagyhatod éhezni a szervezetedet. Márpedig, ha akár 6-7 óra is eltelik a főétkezéseid között, akkor könnyen előfordulhat, hogy a tested átáll a raktározós üzemmódra. Most összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a tízórait és uzsonnát illetően!

Édességre vágysz? Kép forrása: mitzyathome.com

A nassolásra a legideálisabb alkalom a tízórai semmiképpen sem a vacsora, bár sokan éppen erről a rossz szokásról mondanak le olyan nehezen.

A reggeli édességgel nem árt vigyázni, ugyanis akkor még nem igazán áll készen a szervezet a fokozott inzulintermelésre. A tízóraival azonban már más a helyzet! Egyrészt nagyon közel van hozzá a nap legkiadósabb étkezése, az ebéd, másrészt kb. 11-13 óra között tud a szervezeted legjobban válaszolni a megemelkedett vércukorszintre.

Amennyiben minden nap kívánod az édességet, jó, ha már délelőtt elfogyasztod, így elkerülheted a sóvárgást, és azt is, hogy este elcsábulj.

Mit ehetsz? Kép forrása: realfoodbydad.com

Fontos tudnod, hogy az egészséges embereknek is csak hetente maximum egy-két alkalommal lenne szabad édességet ennie – igen, hetente, nem pedig naponta! Persze ezt az aranyszabályt csak kevesen tartják be, és még a diétásnak, lightnak mondott nassolnivalók sem férnek bele (szerencsére azért akadnak kivételek, pl.

a clean nasik).


Egy könnyű trükk, amivel jobban eltelít az étel


Mit ehetsz, ha elcsábulnál, de nem akarod felrúgni a diétádat? Jó választás a natúr joghurt vagy a sovány túró gyümölcsökkel, cukormentes dzsemekkel, a zabkorpás tejbedara, vagy a házilag összeállított müzli.

Emellett ehetsz még gyümölcsöt önmagában, aszalva, sőt, az étcsoki és a házilag készített turmix is belefér (lehetőleg tejszín és túl sok édesítő nélkül)!