Ünnepi kalauz cukorbetegeknek, hogy te se maradj ki a lakomából

Írta: ,

Az ünnepi szezon olykor igazi kihívást jelent a cukorbetegeknek, és sokkal több tervezést igényel, mint azt gondolnánk. A nehéz ételek, ínycsiklandozó desszertek a karácsonyi időszak szerves részét képezik, ugyanakkor számtalan veszélyt tartogathatnak egészségünk szempontjából. Persze ha cukorbetegséggel küzdesz, akkor sem kell lemondanod az ünnepi lakomáról, elég, ha betartasz néhány egyszerű szabályt, és módosítasz egy kicsit a recepteken!

Ellenőrizd a vércukorszintedet!

A karácsony a dőzsölés időszaka, melynek következtében vércukorszintünk könnyen megemelkedhet. Ez különösen veszélyes lehet, ha cukorbetegséggel küzdesz, így az ünnepi időszakban még lényegesebb, hogy figyelemmel kövesd a változásokat, és rendszeresen ellenőrizd vércukorszintedet.

A folyamatnak rendszerint semmilyen látható tünete nincsen, bizonyos esetekben azonban rosszulléthez vagy más komolyabb szövődményekhez is vezethet. Ha gyakrabban, vagy a szokásostól eltérő időpontokban étkezel, lehetőség szerint végezz gyakrabban méréseket és tervezd meg előre ünnepi étrendedetVezethetsz akár naplót is, így nyomon követheted, hogy miből mennyit ettél, és hogyan hatottak szervezetedre a különböző fogások. Fontos, hogy a menü megtervezése előtt konzultálj a kezelőorvosoddal!

Mozogj!

A testmozgással is sokat tehetsz azért, hogy kontroll alatt tartsd vércukorszintedet és a vérnyomásodat, illetve megakadályozd a testsúlygyarapodást. A sport segít ellensúlyozni a karácsonyi időszak alatt elfogyasztott nagy ételmennyiséget.

Bár az ünnepekkor nem esik túl jól a mozgás, érdemes beiktatni a napirendünkbe az olyan időszakokban is, amikor az átlagosnál többet eszünk.

Az edzés elősegítheti az emésztést is, emellett fokozza az anyagcserét, és csökkenti stresszt. Nem kell több órát az edzőteremben töltened, az is megteszi, ha időnként teszel egy nagyobb sétát a környéken, elmész kocogni, vagy tornázol egy kicsit otthon. Ezekkel a tevékenységekkel máris sokat tettél az egészségedért!