Újulj meg Te is a természettel! Ötletek a tavaszi felfrissüléshez

Írta: ,

Tavasszal a természetben ismét tobzódni kezd az élet. A természet rendjének követése az egészséges élet egyik feltétele. Fontos, hogy a megújulás ne csak kívül, hanem belül is megtörténjen, hogy jókedv és reménység járja át a lelket. Így nyer energiát egymásból a test és a lélek.

Felfrissül a természet

1/5 Felfrissül a természet

A fákon, a bokrokon, a földből kis hajtások kunkorodnak elő, és nagy erővel törnek fölfelé. Kibújnak a földből a kora tavaszi hagymás virágok: a hóvirág és a krókusz.

A föld alatt telelt apró élőlények nyüzsögni kezdenek. Nagy energiák mozdulnak meg tavasszal. A hideg hónapokban szunnyadó energiák újra összpontosulnak.

A téli időszakban természetes módon megnő a kalóriaigény.

A tavasz a rendrakás ideje. Rendbe tesszük lakásunkat, kertünket. Ilyenkor a testre és a lélekre is ráfér egy alaposabb tisztítás

Évszakok

2/5 Évszakok

Szokásaidat és étkezésedet érdemes a tavaszhoz igazítani.

Tavasszal emelkedik a hőmérséklet, csökken a hőleadás, ezért már kevesebb ételt kívánunk, és az emésztésünk felgyorsul.

A méregtelenítéshez csökkentheted néhány tápanyag bevitelét: a sóét, a fehérjéét (tej, tejtermékek, hús), a cukorét, az erős fűszerekét és a melegítő hatású gabonafélékét, és növelheted a gyümölcsök és a zöldségek fogyasztását.

Ezek beszerzése kora tavasszal esetleg nehézséget okozhat.

 

Tisztulás

3/5 Tisztulás

Amellett, hogy felszedtél néhány pluszkilót, esetleg azt is észreveszed, hogy a szervezeted visszatart valamit. Puffadt a hasad, és petyhüdtebb, foltosabb a bőröd.

A méregtelenítés elsősorban a máj, a tüdő, a vese és a bőr feladata. Tested tisztulási folyamatát elősegítheted úgy is, ha olyan ételeket és teákat fogyasztasz, amelyek támogatják ezek működését. 

A salaktalanításhoz a legjobb időszak a fogyó Hold. Ez az időszak hat a legkedvezőbben a tisztulásra, a méregtelenítésre és a fogyásra. Sokan böjtölnek ilyenkor.

Ha nem szeretsz koplalni, akkor is beiktathatsz az életedbe havi vagy heti egy böjtnapot, amikor csak gyümölcsöket, zöldségeket, gyógyteákat és ásványvizet, vagy kizárólag leveket (pl. zöldturmixokat) és ásványvizet fogyasztasz.

Ahogy melegszik az idő, tavasszal egyre több testrész előbukkan a ruhából. Az egészséges táplálkozás, a méregtelenítés nemcsak a közérzetnek, de a bőrnek és a hajnak is jót tesz.

Csírák

4/5 Csírák

Már az első kerti növények előtt friss zöldekhez juthatsz, ha növényeket csíráztatsz. A csírák élő élelmiszerek, megerősítik tavasszal a legyengült, kimerült szervezetet.

Természetes formában tartalmaznak vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek emiatt a szervezetben könnyen felszívódnak

A csíráztatás nem sok időt és eszközt igényel. Kellenek hozzá magok, valamint csíráztató tálak. A magokkal mindössze annyi a tennivaló, hogy áztatni és naponta kétszer öblíteni kell őket. Az áztatást külön kis tálkákban végezd, a magok típusától függő időtartamig.

Naponta kétszer öbítsd át a magokkal teli rekeszeket csap alatt, és cseréld ki a vizet az alsó tálkában. A csíráztató tálakat fénytől védett helyen tárold, így a levelek szép zöld színűek, klorofillban gazdagok lesznek, és magas lesz a C-vitamin tartalmuk.


Lépésről lépésre: Csíráztatás otthon olcsón, egyszerűen


A kis, sárga levelekben pedig B2-vitaminból lesz sok. A csírákat nyersen szokás fogyasztani, kivéve a hüvelyesekét. Ezeket fogyasztás előtt hőkezelni kell a bennük lévő fehérjék miatt. Magukban, kenyérrel vagy salátába keverve fogyaszd őket.

Folyadékpótlás

5/5 Folyadékpótlás

Amikor nem fogyasztasz elég folyadékot, akkor hamar elfáradsz, és gyakran fájhat a fejed. Fontos, hogy a szervezeted megkapja a működéséhez nélkülözhetetlen vízmennyiséget.

Minden sejtednek szüksége van rá, hogy a benne oldott anyagok tested legapróbb részeihez is eljussanak. Vannak helyzetek, amikor a folyadékigény megnő, például sportolás közben.

Erre oda kell figyelni, mert gyakran nem érezzük, hogy innunk kellene, pedig szükséges a pótlás. Van, akit annyira lefoglalnak a tennivalói, hogy a teste szükségletei nem jutnak eszébe. A gyerekeket is minél korábban érdemes rászoktatni a rendszeres vízivásra.

Tartós szomjazásnál besűrűsödik a vér, székrekedés alakul ki, vérrögök keletkeznek az erekben, emiatt megnő a betegségek kialakulásának az esélye. Ne várd meg, amíg a tested szomjúságot jelez.

A nap folyamán rendszeresen igyál folyadékot, például legyen nálad mindig egy palack víz.