Ezért eszel többet a kelleténél

Írta: ,

Összegyűjtöttük néhány fontos és gyakori okát a túlzott mértékű evésnek, feltételezve, hogy valamelyik nálad is fellelhető. A cikk végén azt is elolvashatod, melyik az a főtt étel, amelyikkel jóllakva is fogyhatsz.

Vannak határok

1/5 Vannak határok

Evés közben testünk mindig jelez, amikor elérjük a jóllakottság határát. Sokan azonban ezután is folytatjuk az evést.

Te is ezt csinálod? Miért? Gondolkodj el ezen, és keresd az okokat, de vigyázz, hogy azok ne kifogások legyenek! Cikkünk most nem megy ennyire mélyre, ám még mindig a lélek szintjén maradunk.

Majd' kipukkadsz, amikor felállsz az asztaltól? A túlzott mértékű evés részben biológiai eredetű, hiszen őseink fáradság árán jutottak ennivalóhoz, ezért nagy kincs volt számukra a táplálék, megbecsülték a keveset is, hát még a sokat… 

Ami evésre csábít

2/5 Ami evésre csábít

A mennyiség és az energiatartalom mellett befolyásoló tényező még az étel hőmérséklete, színe, csomagolása, formája, sőt, még a környezetünk is, például a háttérzaj.

Általában többet eszünk, amikor valami elvonja a figyelmünket, vagy ha társaságban vagyunk.

Amikor nem egyedül eszünk, a társunk vagy a társaink étvágya is vonzó számunkra, hát még az ételválaszték.

Ilyenkor más a hangulat, változatosabbak a színek és az ízek, mint a hétköznapokban, amikor gyakran csak futtában, állva behabzsolunk valamit, és sietünk a dolgunkra.

Mi következik ebből?

3/5 Mi következik ebből?

Mit tegyél, ha tartani szeretnéd a súlyodat vagy fogyni szeretnél?

Például ne vásárolj túl sok élelmiszert! Ne tömd tele a hűtőszekrényedet, és ne főzz nagy adagokat, mert aztán félsz kidobni a maradékot, és inkább megeszed.

Ha anya vagy, és a gyermeked meghagyja az ételt, inkább dobd ki, ez sokkal kisebb veszteség, mint ha utólag bánkódnál amiatt, hogy már megint nem tudtál ellenállni az evésnek. 

 

Túlevés helyett

4/5 Túlevés helyett

Kevés legyen a választék és a mennyiség, viszont amikor eszel, lehetőleg iktass ki mindien zavaró tényezőt, és csak az evésre összpontosíts.

A zenehallgatás jót tesz, mert nem vonja el a figyelmet, mint a tévé, inkább hangsúlyosabbá teszi az evés élvezetét, és emlékeztet a kellemes érzést jelentő karcsúságra is.

 

Ügyelj arra, hogy 3-4 óránként egyél, és a következő főétkezésnél se tömd degeszre magad.

Ne tarts otthon rágcsálnivalót olajos magvakon kívül! Azokból is lehet túltöltekezni, 5 dkg földimogyoró, dió stb. elegendő bárki számára az egészséghez.

Naponta két gerezd magas kakaótartalmú étcsoki is beilleszthető az egészséges étrendbe.

Egyél levest!

5/5 Egyél levest!

Jó hírünk van: a levesfogyasztás kedvez a karcsúságnak! Csak ne legyen túl zsíros! A sok folyadék, a rostok akár 2-3 órára is jóllakottságot okoznak.

A leves könnyen emészthető, mégis laktató és tápláló étel. Ráadásul tele van vitaminokkal, mert főzéskor nem öntjük ki a levét, mint a többi ételtípus esetében.

Még az a leves sem hizlal, ami rántással vagy habarással készül, ha liszt helyett egy vagy több krumplit is teszel bele.

A zöldségleves is laktatóbb, ha krumpli vagy rizs is kerül bele, és mivel nem tocsog a zsiradéktól, ezért ezek a hozzávalók nem növelik meg túlságosan a leves kalóriaértékét.

Mennyei levesrecepteket találsz itt!